3.3

En främling kom för att hämnas

Scott Mary är staden Cliftons slagpåse. När revolvermannen Frank Talby anländer till staden för att driva in en skuld från några av stadens mer respektabla medborgare som blåst en före detta kompanjon till Talby vid ett rån, så ser Scott sin chans att slå följe med Talby och förverkliga sin dröm att bli en revolverman och att äntligen få respekt av stadens societet som tidigare behandlat honom så illa...

Originaltitel I giorni dell'ira
Alternativ titel Days of Wrath, Day of Anger
Regissör Tonino Valerii
Manus Ernesto Gastaldi, Tonino Valerii, Renzo Genta
Genre 60-tal, Western
Skådespelare Giuliano Gemma, Christa Linder, Lee Van Cleef, Yvonne Sanson, Walter Rilla, Piero Lulli, Ennio Balbo, Karl-Otto Alberty, Lukas Ammann, Andrea Bosic, José Calvo, Nino Nini, Anna Orso, Benito Stefanelli
Filmnummer 19413

EvilNed
2018-05-08
Stabil spaghettiwestern med många väldigt bra inslag. Men överlag kanske jag är lite för Leone-skadad för att bli lyrisk över något som egentligen inte kommer särskilt nära hans operatiska berättelser.
LucaCanali
2016-12-17
trots bra förutsättningar med van cleef och massor av skottlossning så blir det här aldrig riktigt bra. berättelsen om skitpojken som blir revolverman är för dum för högre betyg än: okej (48/100).
Mr_v
2016-06-02
Begick det fatala misstaget att se den kortare internationella versionen. Den kändes tydligt upphackad på sina ställen. Misstänker starkt att betyget höjs när rätt version ses.
2014-04-13
Livan till trots, en rätt så mesig SW. För mycket Karate Kid, för lite skitighet. (5/15)
ClintanTheKing
2012-12-21
Utmärkt westernhistoria! Lee Van Cleef är kung som vanligt och Gemma är väldigt bra i sin roll också. Jag gillade denna film helt klart!
dudson
2011-09-16
Svin Grym Spaghetti Rulle med den Ultra Coola Cleef..Sen berörs man av Historien som är riktigt Gripande! Helt klart värd en Blytung 4a...
kungkalas
2010-01-10
Storyn är bra och Lee Van Cleef är skön, men filmen har inte den där spända, råa stämningen som Leones filmer har. Trots en hel del skjutande blir det lite tamt. Ändock en trevlig rulle med en massa schysst musik och fina ökenbilder, och jag gillar det där med lärlingskap. Stark trea.
Semiramis
2009-10-15
Musiken är superb, men storyn ganska mesig. Måste säga att den andra (och sista) meningen i filmbeskrivningen ovan är riktigt, riktigt lång!
Krantzylvania
2007-04-24
Van cleef är cool som vanligt, bra musik och bra nhandling också!
Bond26
2006-09-12
rätt bra spaghett western med gemma och van cleef i huvudroll, Gemma är byfånen som alla gör narr av, när senare van cleef dyker upp, så blir han Gemmas mentor och lär honom allt han kan...bra men kunde vart bättre film