3.2

En kul grej hände på väg till Forum

Pseudolus är den lataste slaven i Rom, han har en önskan - att köpa sin frihet. Hans herre blir kär i en jungfru från slavhuset Lycos där de är specialister på vackra kvinnor. Pseudolus ingår ett avtal att om han kan övertala den vackra jungfrun att välja hans herre så blir han fri. Men allt går sedan snett.

Originaltitel A Funny Thing Happened on the Way to the Forum
Regissör Richard Lester
Manus Larry Gelbart, Michael Pertwee, Burt Shevelove, Melvin Frank
Genre Komedi, Musikal, 60-tal
Skådespelare Zero Mostel, Buster Keaton, Michael Hordern, Phil Silvers, Michael Crawford, Jack Gilford, Patricia Jessel, Leon Greene, Beatrix Lehmann, Annette Andre, Roy Kinnear, Alfie Bass

2016-10-28
Det här är inte riktigt min typ av film men jag ger den ändå en 4:a, främst tack vare skådespelarna, musiken och humorn.
henrikkraus
2007-10-06
något ojämn, men oftast tramskul, många bögskämt och bra musik
Unleashed747
2006-12-12
Inledningen och avslutningen är det som är bäst med filmen. Musikalnumren är trevliga, men resten av filmen är en enorm berg-och-dalbana. Vissa bättre skämt finns, men det blir alltför tramsigt för min smak.
Unleashed747
2005-09-11
Svårbedömd. Musikalnumren är sköna i alla fall.
drick
2005-01-20
Jo, en 5-a ! Sån härna filmer gjörs ej idag. En av anledningarna är Zero Mostel.. m fl. ... Njut mina vänner, drick av varje ruta! ;)
Boogie_aight
2004-02-17
"something for everyone, a comedy tonight" etsar sig fast. skoj film
ahkoila
2004-02-16
En fantastisk film. Zero's bästa rollprestation på den vita duken. God tvåa är hans roll i The Producers :))
springbay
2002-10-13
Zero Mostel rockar fett. Min favoritfilm när jag var barn. Därför aningens överbetyg.
eiko
2002-07-30