2.4

En kvinnas hämnd

Den hårt arbetande servitrisen Slim har allt hon kan önska sig. Men hennes dröm krossas när hennes man visar sig vara allt annat än perfekt. Efter att ha blivit misshandlad flyr Slim tillsammans med dottern, men hennes man är snart ikapp dem. Slim sätter dottern i säkerhet och tar upp kampen mot sin hetlevrade man för att visa att han har gått för långt.

Originaltitel Enough
Alternativ titel Enough - En kvinnas hämnd
Regissör Michael Apted
Manus Nicholas Kazan
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jennifer Lopez, Bill Campbell, Tessa Allen, Juliette Lewis, Dan Futterman, Noah Wyle, Fred Ward, Bill Cobbs, Janet Carroll, Christopher Maher, Bruce A Young, Bruce French, Dan Martin, Jeff Kober, Brent Sexton

Skapad 2019-11-01 av Rollywood
När servitrisen Slim (Jennifer Lopez) träffar sin drömkille så blir det kärlek vid första ögonblicket. De gifter sig och får en dotter tillsammans och de lyckliga åren går. Men en dag hände...   Läs mer »

patrasket
2021-09-15
Helt okej fram till sista halvtimme då allt spårar.
2020-03-22
Ja, jag tycker om den här bagatellen, mycket beror på Jennifer men jag gillar hur filmen bygger upp till en spännande uppgörelse och sedan är den slut, inte en massa hattande fram å tillbaka.
2016-09-20
Snark i kubik! Upplägget är oerhört banalt och det lyckas aldrig bli vare sig spännande eller gripande. Skådespelarna skulle knappt platsa i en finsk såpopera och då syftar jag främst på Jennifer Lopez - det är konstigt att hon lyckades ta sig in i filmbranschen över huvud taget.
2016-08-27
Lite seg i början men jag gillar slutet, tillsammans med en skopa nostalgi och J-Lo ger en svag fyra.
Rele
2016-04-18
En väldigt bra film. Duktiga skådespelare och spännande story. Jag såg den här filmen tidigare och gav en tvåa. Jag måste ha varit väldigt trött då och ger betyget fyra i stället den här gången.
Starlette
2015-04-07
Haha. Otroligt orealistisk. Skådespeleriet och spänningsfaktorn ligger på låg nivå också. Enda bra är Juliette Lewis, hon är en skön prick.
2014-11-13
När Jennifer Lopez är den bästa skådisen i filmen så blir resultatet inte annat än uselt. Skådisarna förstör dock inte filmen själva utan regin är skrattretande och slutet är så otroligt fel, främst rent moraliskt.
Tatty
2014-03-28
Riktig bra film. Mysig i början och sen blir det bara spännande! Lopez spelar rollen bra tycker jag. Gillar även slutet.

2013-08-17
Bra o spännande!