2.6

En lång en

Dexter jobbar som slagpåse/side-kick åt den osympatiske men framgångsrike komikern Ron. Dexter lider av rejäl hösnuva och Ron tvingar honom att göra något åt problemet. När Dexter besöker en mottagning för att ta en allergispruta, blir han kär i sjuksköterskan Kate. Trots medicineringen blir Dexter avskedad. Istället får han jobb som stjärna i en musikaluppsättning av Elefantmannen. Kate misstänker dock att Dexter är otrogen med flickorna i baletten och nu måste han vinna henne tillbaka.

Originaltitel The Tall Guy
Regissör Mel Smith
Manus Richard Curtis
Genre Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Jeff Goldblum, Rowan Atkinson, Emma Thompson, Geraldine James, Anna Massey, Kim Thomson, Emil Wolk, Harold Innocent, Joanna Kanska

2010-10-18
Man såg vad de försökte göra men dessvärre nådde det inte hela vägen fram, annars hade den kunnat vara helt fantastisk. Sexscenen är höjdpunkten av filmen, den är helt fantastisk..
nathaliew
2010-02-01
sjukt kul, måste köpas! :)
Paramis
2007-01-14
Skulle säga fantastisk bitvis men det kan va för att jag är svag för 80tals komedier. Humorn är underbar och filmen blir bättre varje gång man ser den.
Piccolo
2006-10-30
Har nu sett dn till slut. Goldblum är som vanligt jättefestlig, och filmen innehåller en massa små roliga detaljer. Sen har jag lite svårt för Thompson, och ibland märks det i komiken att den har 17 år på nacken... men ändå en härligt festlig rulle.
Piccolo
2006-08-08
Woh, denna låter helskön! Måste införskaffas!
AsianDawn
2005-06-28
Skön humor ibland men alltför sällan.
bramer
2005-06-12
Goldblum är alltid bra!
toffel_petra
2005-04-24
Suverän samlagsscen. Hela filmen är knäpp på ett skönt sätt. Dessa underbara brittiska aktörer. Och så blir man gald av slutet, även om han är en idiot tyvärr. Men men... kärleken, den kärleken.
lybban
2005-01-15
inte speciellt roliga alls faktiskt. Emma Thompson är otroligt söt iaf.
2004-12-31
Småputtrig och lite kul, men mest kass.