En midsommarnatts sexkomedi

Tre par tillbringar en sommarhelg ute på ett lantställe. Det blir en helg med diverse intellektuella och känslomässiga omvälvningar.

Originaltitel A Midsummer Night's Sex Comedy
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Mary Steenburgen, Mia Farrow, Woody Allen, Julie Hagerty, Tony Roberts, José Ferrer

2017-09-22
Kvalitet og fint foto men storyn gir meg ingenting, 2/3
Punkliv
2014-11-10
Så jävla mysig!
Ful_fisk
2014-05-23
I början tyckte jag den var riktigt tråkig, men det tog sig. Väldigt varm och gemytlig stämning, uppenbart inspirerad av Sommarnattens leende. Ingen av Woody Allens främsta, men bra. Den vassa humorn saknas till stor del.
Dele
2013-09-14
En smått charmerande och lekfullt ihopsatt historia av Allen. Jag tittar med ett leende på läpparna, men det är inget av hans större verk. Fint foto. Stark trea.
Albion
2013-06-21
Bitvis mycket underhållande men på det hela når den inte hela vägen. Ganska omständig och inte så väldigt fängslande. Men i vanlig Woody-ordning finns det en del oförglömliga scener och citat. Betyget blir en klar 3;a

2012-08-07
Varken sexig eller särskilt rolig, och över huvud taget rätt tafatt. Trevligt att se José Ferrer, och fotot och miljöerna är bedövande vackra, men som sagt, för tamt.
NtoNW
2012-07-07
Woody Allen försöker sig på en sammanblandning av Shakespeares En midsommarnattsdröm och Bergmans Sommarnattens leende (som väl bygger på den föregående). Filmen har inte alls föregångarnas frodighet utan blir snabbt intellektuellt belastad. Filmen blir mao tråkig.
Paddyeahh
2012-06-19
Men åh, så härlig.
GinNTonic
2011-09-11
Sommarnattens leende som denna är baserad på, är betydligt bättre och roligare.
sirkurt
2011-07-28
En av de sämre jag sett av Woody Allen, men inte jättedålig för det. Ungefär som Bergmans Sommarnattens leende fast inte lika elegant, välgjord, rolig och välspelad, men helt okej.