3.2

En natt i Casablanca

Bröderna Marx avslöjar nazistiska spioner på ett hotell i Casablanca.

Originaltitel A Night in Casablanca
Regissör Archie Mayo
Manus Joseph Fields, Roland Kibbee, Frank Tashlin
Genre Komedi, 40-tal
Skådespelare Groucho Marx, Harpo Marx, Chico Marx, Lisette Verea, Charles Drake, Lois Collier, Sig Ruman

Trocadero
2006-12-19
När humorn får större plats än i många andra Marx-filmer är de åt det tidlösa hållet.
$eagal
2006-12-12
En stark 5:a!
Unleashed747
2006-09-30
Medelmåttig film av Marx-bröderna. Jag har tidigare haft svårt för Harpo, men han blir allt mer en favorit. Men bäst är ändå Groucho, även om han inte är så grym i denna film som i en del andra. Kul mot slutet när de härjar med de resande gästernas kläder.
jimmyringo
2006-09-29
En rätt rolig Marxfilm. Denna rulle var även den sista som de gjorde tillsammans. När filmmakarna ville använda titeln En natt i Casablanca så hotade filmbolaget Warner Brothers att stämma bröderna Marx för att Warner Brothers hade äganderätt på titeln Casablanca eftersom att de hade använt den i storfilmen Casablanca några år tidigare. Som svar på Warner brothers hot så hotade bröderna Marx att stämma Warner broters för att bröderna Marx hade funnits längre än Warner Brothers.!!. Bröderna Marx var kanske lite underliga.!!
Saperda
2006-07-10
Bröderna är gamla och skämten är gamla i denna deras sämsta film, men Marx är ändå Marx.
koffe88
2006-01-16
You are the moast beautiful woman i've ever seen. Oh really?. no not really, but i don't mind lying if it will get me somewhere. Nu är nog inte min engelska stavning den bästa, Men filmen är helt fantastisk och full med kommentarer som den ovan. Fick bröderna marx boxen i julklapp har ingen riktig plir på hur många filmer de gjort men av de jag har (st 6) är denna tillsammans med "a day at the races" helt klart de bästa
donkey-boy
2005-12-07
jag älskar groucho. jag älskar groucho.
Wridmuld
2005-07-27
Åhh vad dom är sinnessjuka! Jag älskar dom!
fridenpaden
2004-12-07
Filmen börjar stelt men blir bättre sen. Trots det så saknar den mycket av rappheten både käftmässigt och crazymässigt. Den i inledningen stumma Groucho förvånade mig. Han hade många chanser till kortstuckna svar men himlade istället med ögonen.
socorro
2004-02-12
Har aldrig riktikt gillat denna rulle med bröderna, vet inte riktigt varför kanske är den lite seriösare än deras allra bästa rullar.