2.6

En plats i solen

En svensk f.d. NHL-stjärna med familj hittas mördade i sitt hem i Marbella och Kvällspressens Annika Bengtzon skickas till Spanien för att skriva om fallet. Baserad på romanen "En plats i solen" av Liza Marklund från år 2008.

Originaltitel En plats i solen
Alternativ titel Annika Bengtzon: En plats i solen, A Place in the Sun
Regissör Peter Flinth
Manus Alex Haridi
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Malin Crépin, Björn Kjellman, Leif Andrée, Kajsa Ernst, Erik Johansson (II), Richard Ulfsäter, Magnus Krepper, Ruth Vega Fernandez, Gerhard Hoberstorfer, Jonatan Rodriguez, Lisa Henni, Hanna Alström, Fatima Adoum, Julia Sporre, Charlotte Fich

2018-01-23
Alla dom här filmerna är totalt värdelösa...
Rele
2017-07-24
En bra Annika Bengtzon film. Jag ger en trea.
Zebulonm
2015-09-24
Den bästa i serien....
Djason
2014-04-07
Börjar bra men går sen in i sin vanliga slentrian. Här har de försökt piffa upp berättelsen med att flytta den till soliga Spanien och visst är det vackert men själva historian blir ändå inte bättre för det, Malin Crépin ska ha ett plus, duktig skådis.
Asmorod
2014-03-10
Inte särskilt imponerande, men ljusår bättre än Fjällbackamorden-katastrofen.
Mimja
2013-09-27
Kul med lite annan miljö, men det är nästan det enda positiva som finns att säga. Det känns väldigt uppstyltat och övertydligt. Dessutom kasst skådespeleri från de flesta.
PeterTheW
2013-09-17
Lagom underhållande.
RichardEk
2013-06-29
Steget mer engagerande än de övriga filmerna om Annika Bengtzon, jag misstänker skiftet av miljöer gör en hel del på intrycket (hur många kriminalfilmer i ett gentrifierat Stockholm kan man ta egentligen?). Här finns en hel del märkliga luckor och vändningar, och människor som beter sig helt oförklarligt åt, men det är ändå en berättelse som griper tag, åtminstone i hyfsad utsträckning.
Gigi1943
2013-06-27
Här känner jag väl igen allt från boken, men det är kanske inte det viktigaste när man filmar efter en bok, men i alla fall, tycker den var klart godkänd och Malin C är nu snart en riktigt hyfsad skådis.
StureStenhög
2013-04-20
Inte det värsta bottennappet i serien, här finns åtminstone en story som är ganska spännande att följa, men det är också en story som känns väldigt skriven, allt faller verkligen på plats alldeles för lämpligt. I vanlig ordning flippar det också framåt slutet. Som vanligt får vi också stereotypa karaktärer och ett övertydligt berättande. Men nu är det i alla fall över. Man kan väl säga att jag inte direkt blir ledsen om de inte gör fler filmer, men jag hade heller inte tråkigt när jag drog igenom dessa