2.8

En prickskytt i mängden

Det är dags för ännu en stor match i amerikansk fotboll. Allt eftersom fansen samlas så ökas säkerheten. Men en ensam man har lyckats ta sig in med ett prickskyttegevär och har nu lagt sig tillrätta på ett klocktorn. Mannen upptäcks snart och SWAT kallas in.

Originaltitel Two Minute Warning
Regissör Larry Peerce
Manus Edward Hume
Genre Thriller, Drama, 70-tal
Skådespelare Charlton Heston, John Cassavetes, Martin Balsam, Beau Bridges, Marilyn Hassett, David Janssen, Jack Klugman, Gena Rowlands, Walter Pidgeon, Brock Peters

Elmore
2018-12-31
Sjuttiotalskänslan är det som ändå lyckas ge filmen en tvåa i min bok. Storyn är tyvärr obefintlig. Karaktärerna är, i den mån de ens finns där, stereotypa klyschor. Skådespelarinsatserna, till och med Cassavetes, är riktigt bleka. Rowlands gör det bäst. Se hellre Targets.
Jannebanan
2014-10-12
Ytterligare en katastroffilm från 70-talet. En viss spänning, men annars inget som man höjer på ögonbrynen av.
Berniey
2013-12-12
Spännande inledning och man har trevligt hela tiden även om den tappar bort sig lite då och då,så är det en sevärd tidstypisk 70 tals spänning.
kanemura
2013-03-31
Riktigt riktigt nära en 5a för mig! Otroligt spännande, bra uppbygg, bra skådespeleri och som vanligt med 70-tal så är det skojiga karaktärer!
Xeno
2013-01-06
Grym rulle! Kostar bara 10:- hos ginza! :-D
2012-12-15
Typisk 70-tals thriller, stabilt som det brukar vara. Den här tar dock alldeles för lång tid på sig att utvecklas till något spännande.
Djason
2011-06-11
Bra och spännande om än lite lång kanske men Charlton Heston är som vanligt bra. Slutet är så där kan man ju lugnt erkänna.
Czechflash
2011-06-05
Trevlig liten 70-talare som var över förväntan. Ja, iaf att den skulle vara så brutal på sina ställen, men det gillar vi. Tyvärr är den alldeles för lång och utdragen, men eftersom man till slut får betalt för tålamodet är det värt det. Bättre med en lite långsammare 70-talare som denna än en tempostark, men hjärndöd action från idag.
sven_usling
2010-08-21
Korkad thriller med ett urfånigt slut.
jimmyringo
2010-08-14
Helt ok spänning. John Cassavetes och Charlton Heston är bra.