1.9

En prins i New York 2

Prins Akeem återvänder till Amerika när han fått reda på att han har en son i New York.

Originaltitel Coming 2 America
Regissör Craig Brewer
Manus Kenya Barris, Barry W Blaustein, David Sheffield
Genre Komedi, 2020-talet
Skådespelare Eddie Murphy, Arsenio Hall, Jermaine Fowler, Leslie Jones, Tracy Morgan, KiKi Layne, Shari Headley, Wesley Snipes, James Earl Jones, John Amos, Teyana Taylor, Vanessa Bell Calloway, Paul Bates, Nomzamo Mbatha, Bella Murphy, Morgan Freeman, Akiley Love, Rotimi, Louie Anderson, Trevor Noah, Michael Blackson, Clint Smith, Kevin T DeWitt, Luenell, Rodney Perry, Navv Greene

2021-07-22
Riktigt dålig pajasfilm när den är som sämst!!!
fridenpaden
2021-07-22
Jag ger filmen 9 % rotten papayas.
Maxter
2021-03-20
Kunde känna 80-tals charmen igenom hela filmen. Att se detta 2021 var oväntat men mycket trevligt!
Paramis
2021-03-16
Så usel att jag var tvungen att stänga av efter 40minuter, för att inte förstöra mitt fina minna av originalfilmen.
2021-03-13
Den inleder tidigt med ett skämt om veganburgare vars punchline är något i stil med "det här smakar lövigt". På den nivån känns det som att filmen lägger sig och några småsaker här och där som är lite kul,det är en hel del massa snygga kostymer och miljöer och Wesley Snipes gör en bra rollprestation är det som ändå håller tvåan uppe. Men den är svag.
Engravadlax
2021-03-06
Det största problemet--utöver de vanliga som sådana här nostalgibaserade remakes får dras med, för att man inte försöker göra mer än en nostalgibaserad remake--är att manus är fullkomligt fantasilöst och dialogerna är helt prototypiska och onaturliga. Det är som att skrivarprocessen har sett ut något så här: "Vad gör de i den här scenen? De skämtar om hur klasslösa prinsen och hans morsa är. Skriv exakt det. *Karaktär kommenterar hur klasslösa prinsen och hans morsa är* Vad gör de nu? De skämtar om hur synen på könsroller har förändrats de senaste 30 åren. Skriv in det. *Karaktär kommenterar hur könsroller har förändrats*" osv. ¯\_(ツ)_/¯ Det är tyvärr också tidsenligt stelt och woke, humorn underordnas ofta budskapen som ska hamras in i pallet på publiken. Eddie Murphy var kungen av komedi ca 1983, och medan han inte har gått ned sig lika mycket som många andra som försöker sig på en comeback efter år av inaktivitet, så har han förlorat sin vanvördighet och därmed sitt geni.
sparriskrigarn
2021-03-06
Den är, som väntat, precis som alla dylika uppföljare som kommer många år efter originalet. Filmen handlar endast om originalfilmen och har egentligen ingen egen handling. Allt som sker i filmen relaterar till den första. Utöver det gör filmen hela tiden ursäkter för originalets innehåll som inte var tillräckligt politiskt korrekt med dagens ögon vilket jag tycker är både patetiskt och pinsamt. Det borde inte vara någon överraskning att världen och samhället har förändrats sen 1988, och heller inget man behöver skämmas eller be om ursäkt för. Till sist innehåller filmen ganska gott om de numera obligatoriska woke-elementen som tydligen aldrig får saknas i någon film idag, oavsett om de tillför handlingen överhuvudtaget. Det är mycket krystat och pinsamt. Kort sagt: Se originalet istället. Det är ungefär samma film, fast bra och kul.
vitorm
2021-03-05
Allt som originalet inte var.. Inget hjärta, ingen humor, uselt manus och dåliga prestationer (Jermaine Fowler) Randy Watson räddar filmen från en 1:a!