2.7

En sång från hjärtat

Den världsberömda musikern och sångaren Thomas bor i Los Angeles där han lever och andas sin musik. Men när han återvänder hem till Danmark för att spela in en nya skiva tillsammans med sin evigt trogna producent Molly, kräver hans vuxna dotter Julie att han måste träffa sin sonson, den 11-åriga Noah, som han aldrig har sett.

Originaltitel En du elsker
Alternativ titel Someone You Love
Regissör Pernille Fischer Christensen
Manus Kim Fupz Aakeson, Pernille Fischer Christensen
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Mikael Persbrandt, Trine Dyrholm, Birgitte Hjort Sørensen, Sofus Rønnov, Eve Best, Lourdes Faberes

Ve72
2019-02-09
Lite bättre skådespel så hade denna kunnat vara helt ok. Dock gör Persbrandt filmen riktigt dålig. Han agerar utan någon som helst känsla, han serverar sina repliker. Ändå borde ju detta manus ligga honom väldigt nära och inte ha svårt att relatera till men återigen saknas det hjärta från hans agerande. Jag förstår verkligen inte att han är så hyllad....
DOKAN
2015-07-13
Lite väl skräddarsytt för Persbrandt. Men istället för särskilt gripande blir filmen småtråkig. Och Pers låter mest som en c-upplaga av Leonard Cohen.
swampblues
2014-11-03
Kunde aldrig anat att det fanns en Leonard Cohen inneboende i Persbrandt.
2014-10-17
Jag skulle inte vilja säga att filmen är grå, för det skulle kännas positivt. Hellre väljer jag ordet färglös. Men Trine är grym (som vanligt). Om det dessutom är hon som sjunger på riktigt så är hon än grymmare. (5+/15)
Medlock
2014-10-12
Pernille Fischer Christensen inledde så lovande med En Såpa, men därefter har hon inte övertygat alls. Denna förutsägbara historia lämnar en tämligen oberörd. Några enstaka lyckade scener räddar den från haveri.
Hypostas
2014-10-04
Stark tvåa. Hyfsat sevärd rulle. Titellåten påminner lite om Leonard Cohen.
Belleboo
2014-10-01
Trög, tråkig, många helt meningslösa scener och inte alls gripande som den kunde ha varit. Dock älskar jag musiken, Persbrandt är ju grym!
dileva
2014-09-24
persbrandt gör inget vidare jobb, och hans sångröst är så pinsam, men jag tycker ändå att det blir ett bra porträtterande av baksidorna i missbruk, och hur det hänger kvar hela livet. Bra!

2014-09-22
Nä den här var inget vidare. Tunt och förutsägbart. Persbrandt är trött, mycket trött och sjunger för jävligt. Den enda rollgestaltningen som berör är Birgitte Hjort Sørensens som tyvärr är med alldeles för lite.
dach01
2014-05-15
Persbrandt OK men jag berörs ju inte av den här filmen. Tycker inte heller att jag ser i Persbrandt den förändring som sker inom honom.