2.1

En sista utväg

Alex, en vacker kvinna som uppträder som härskarinna, fotograferar en naken manlig kund i en mycket komprometterande situation. Hon utövar utpressning mot den ynklige patologen för att få honom att lämna ut ett lik från bårhuset. På en öde gård baxar hon ner liket i husets frysbox. Ett par kvällar senare blir Alex överfallen i en gränd av två våldsmän. Hon försvarar sig med kallblodig effektivitet. En förbipasserande, Will Rickman, blandar sig i slagsmålet och fascineras av kvinnan. Nästa dag dyker de två våldsmännen från kvällen innan upp i Rickmans hus.

Originaltitel The Flight Of The Dove
Alternativ titel Dynamite Girl
Regissör Steve Railsback
Manus Lewis A Green
Genre Thriller, 90-tal
Skådespelare Scott Glenn, Joe Pantoliano, Lane Smith, Theresa Russell, Terence Knox

2015-09-02
Precis som Gordyal skriver - ett otroligt slöseri på ett högt potential, och jag blir inte klok på den här actionthrillern då den även är konstigt klippt på några ställen. Russell är oavsett grymt sexig även om det snarare är Scott Glenn som står för de flesta nakenscenerna haha.
2004-07-29
Detta är den enda film som jag önskar en re-make av. Den har så enormt hög potential men är väldigt taffligt genomförd.