2.2

En snut på hugget

Dooley är knarkpolis. När han ska sätta stopp för en hänsynslös gangster tar han hjälp av Jerry Lee, Polishunden som är expert på att hitta knarkgömmor.

Originaltitel K-9
Regissör Rod Daniel
Manus Steven Siegel, Scott Myers
Genre Action, Komedi, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare James Belushi, Ed O'Neill, Mel Harris, Kevin Tighe, James Handy, Pruitt Taylor Vince, Daniel Davis, Cotter Smith, John Snyder, William Sadler, Sherman Howard, Jeff Allin
Betygsantal 1924

Skapad 2009-04-07 av Rollywood
80-talet var de amerikanska polisfilmernas stora årtionde. Det var allt ifrån galna komedier som Snuten i Hollywood (1984) och Dödligt Vapen (1987) till aningen mer seriösa filmer som Turner & Hoo...   Läs mer »

EvilNed
2019-02-28
Bland det klyschigaste buddycop filmen jag sett - vilket förövrigt är bland det bästa beröm jag kan ge en film i denna genren. Däremot så saknar den något. Egentligen är jag nog bara inte jätteförtjust i Belushi.
2019-01-27
Nej!!!!
Grillo
2017-10-20
Gullig och harmlös för det mesta, men jag har väldigt svårt att acceptera den våldtäktskultur som ibland kryper fram i filmen.
2017-10-11
Suck
2014-11-22
Filmer som man såg som liten och gillade har en förmåga att hänga med längre fram i livet och oftast gillar man dem också senare. Denna filmen brukar få skit från kända recensenter men barnet i mig minns denna film med glädje och samspelet mellan Belushi och hunden Jerry Lee är härligt. Det blir alltså ett mer nostalgiskt betyg denna gången.
Tatty
2014-10-15
Riktig härlig och spännande film. Påminner lite om Turner and Hooch fast denna slutar på bra sätt som jag älskar.
Gigi1943
2014-06-15
Kul i början men sen dök den, fast vovven var okej.
yrkeschaufföre
2012-10-22
Den här har jag inte sett sen 90-talet, jag gillade den inte då och jag gillar den inte nu men av andra orsaker. Hunden är inte så störig som jag minns med det var Belushi istället. Själva handlingen var bättre än jag mindes den, på det hela taget då är det en stabil tvåa och alltså godkänd.
federico033
2011-12-25
Nä, där Turner & Hootch är charmig så är K9 bara gapig
dafreakish
2011-12-19
Har gjorts i många varianter och Belushi är knappast skådespelaren som lyfter ett trist manus...