2.6

En stjärna föds

Fjärde inspelningen om det undergångsmärkta hollywoodäktenskapet mellan en kvinna på väg upp och en man på väg ner har förflyttats till rockmusikens värld.

Originaltitel A Star is Born
Regissör Frank Pierson
Manus John Gregory Dunne, Joan Didion, Frank Pierson
Genre Drama, Romantik, 70-tal
Skådespelare Barbra Streisand, Kris Kristofferson, Gary Busey, Oliver Clark, M G Kelly, Paul Mazursky, Marta Heflin, Sally Kirkland, Robert Englund

Zebulonm
2021-06-03
Nä. En besvikelse...
2020-01-05
Rätt besviken på denna, den klart sämsta av dom 4 versioner jag sett. Tycker inte Kristoffersson eller Streisand har någon kemi direkt. Filmen känns utdragen och seg och spenderar alldeles för mycket tid på meningslösa saker. Överlag så är Kristoffersons karaktär osympatisk, tråkig och psykologiskt tom. Rätt okej ändå, en stabil men svag tvåa.
Gigi1943
2012-09-28
Trots att jag älskar Streisand och Kristoffersson så var detta en synnerligen seg rulle, skulle väl betecknas som musical men låtarna var ju totalt bottennoterade, suck! En tvåa.
claradidam
2012-04-05
Förvånad över att den ej getts mer engagemang. Den är riktigt bra, för filmen lever på passion. Den visar ett äkta förhållande, men som jag förstår att man kan bli frustrerad på då hur de blir tillsammans och agerar inom förhållandet kanske känns lite för mycket. Men jag gillar den och musiken är bra. Stark trea!
jonbo
2010-09-29
Känns väldigt oengagerande.
bigmamajama
2005-08-02
Inget vidare när Barbra suger på Kris underläpp (eller är det tvärtom?).