3.6

En stor svensk: Harry Viktor

Fredrik Lindström om legenden Harry Viktor - hans uppgång, fall och försök till comeback i Hylands Hörna på 60-talet. Vem var egentligen Harry Viktor? Spion, sinnessvag eller kanske Sveriges största och mest begåvade revyartist?

Originaltitel En stor svensk: Harry Viktor
Regissör Johan Westman, Gertrud Bengtsson
Manus Fredrik Lindström, Hasse Pihl
Genre Kortfilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Fredrik Lindström, Pontus Djanaieff, Sickan Carlsson

Starkbröl
2023-09-03
Inget storverk direkt men orkar över gränsen till helt okej.
BjörnBandhund
2021-10-06
Mycket bra! Stundtals helt genialt! Bäst var att Myggan var med. 4+/5.
Asmorod
2016-05-24
Att dissa den här filmen är detsamma som att erkänna sin brist på intelligens.
nuffer
2016-05-18
rasism är inte kul!
AlbinWesley
2015-03-27
Låtsasengelskan är fantastiskt rolig. Låtsasengelska är bäst. Blackface-delarna kanske inte känns så fräscha dock. Men kul gjort, på det stora hela!
emilstjernholm
2015-02-06
Stundtals smått briljant mockumentär som knappast hymlar med sin form, dvs den försöker knappast "lura någon" utan snarare skämta med genrer och former.
JanneN
2014-03-17
Mockumentären "En stor svensk: Harry Viktor" räckte för att Povel Ramel skulle föreslå Fredrik Lindström till Karamellodiktstipendiet 2001. Jag tycker Povel gjorde rätt!
Suverän
2014-02-22
Stundtals helt briljant.
the-godfather
2013-09-20
Hade inga problem med denna i och med att den faktiskt var ganska välgjord och rolig. Bättre än många svenska långfilmer. Så en tre utav fem blir det på denna underhållande kortfilm.
Alreadyrick
2011-12-27
Mockumentärer kan vara rätt kul, men den här var ointressant och inte alls trovärdig, lurar ingen.