2.5

En svärson på halsen

Landsortstjejen Rebecca börjar på college i Los Angeles och träffar där den oförutsägbare och smått galne studenten Crawl. På lovet följer han med henne för att träffa hennes föräldrar vilket innebär en frontalkrock mellan två olika världar.

Originaltitel Son in Law
Regissör Steve Rash
Manus Shawn Schepps, Fax Bahr, Adam Small
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Cindy Pickett, Lane Smith, Pauly Shore, Carla Gugino, Mason Adams, Patrick Renna, Dennis Burkley, Tiffani Thiessen, Dan Gauthier, Ria Pavia, Lisa Lawrence

StureStenhög
2022-10-12
Jag hade nog befarat/hoppats på något värre. En del blir roligt just eftersom det inte fungerar, men oväntat mycket är också roligt för att det faktiskt fungerar. Upplägget är långsökt som satan, och logiken inte direkt glasklar, men det kanske är i sin ordning för en sådan här film. Det finns åtminstone något sympatiskt i att personer som är diametralt olika lär sig att uppskatta varandra. Pauly Shore vet jag fan inte vad jag ska säga om. Det känns som att jag borde hata honom, men än så länge roas jag mest av hans flippade persona. Man får väl helt enkelt skruva upp svårighetsgraden och ge sig på någon av hans mest ökända filmer. Den här får en hyfsat stark tvåa
2017-08-14
Meh, jag trodde att Cugino skulle vara lesbisk och Shore bara försökte vara skägg. Det hade gjort filmen godkänd trots dess brister. Nu är det bara bristerna kvar.
LuxLisbon2
2014-12-05
Ojamn men klart godkand.
FreeQ
2008-05-09
Det fanns en rolig cameo i denna men det var då allt...
strangeice
2008-04-14
Pauly Shore är pauly shore och gillar man han är denna filmen klockren! :)
GrandMaster_E
2007-07-25
Extas med låten "Who was in my room last night?" av Butthole Surfers i början. Den låten är kanonkul på guitarhero 2.
brunnforce
2007-05-09
ganska mainstream, men det gör inget alls! mysig och underhållande på en lagom nivå.
Honeychurch
2007-04-07
Asrolig!!!!
Solstickan
2006-04-24
faktiskt ganska rolig om man är på rätt humör
Fläskkäft
2005-08-09
Standardhistoria, flicka börjar på college och finner att livet är mer än bara allt det där som finns där hemma. Pauly Shore är så jävla skön, det är hans förtjänst at denna film är rolig.