2.5

En underbar dag

Hon är en ensamstående mamma i karriären, och anser att bra kvinna reder sig själv. Han är hårdhudad reporter och frånskild söndagspappa som älskar kvinnor - så länge de inte ställer massa krav. Under en kaotisk dag blir dessa två människors liv, jobb och barn förväxlade och sammanflätade.

Originaltitel One Fine Day
Regissör Michael Hoffman
Manus Ellen Simon, Terrel Seltzer
Genre Romantik, Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Michelle Pfeiffer, George Clooney, Mae Whitman, Alex D Linz, Charles Durning, Jon Robin Baitz, Ellen Greene, Joe Grifasi, Pete Hamill, Anna Maria Horsford, Gregory Jbara, Sheila Kelley, Amanda Peet, Holland Taylor, Michael Massee, Barry Kivel

2017-10-25
2017-08-23
Mall 1A-romcom med lite mindre fokus på skämt. Okej men inte mer än slätstruken tvåa. Inget som står ut eller känns äkta.
StureStenhög
2016-06-23
Jag gillar i allmänhet inte filmer där allt ska gå åt helvete hela tiden, det blir oftast bara jobbigt, och till en början kändes det som att även den här filmen skulle falla på det. Clooneys karaktär irriterade jag mig i synnerhet på i inledningsfasen, men trots att hans karaktärsutveckling inte är jättesmidigt skriven, så vann både han och filmen över mig, sakta men säkert. Att jag stod ut med alla förvecklingar beror nog mycket på att de överlag inte drogs för långt, man hade lätt kunnat göra usel slapstick av det här, men det höll de sig lyckligtvis borta från. Istället imponeras jag lite av att de har lyckats så bra med att få ihop alla situationer som avlöser och överlappar varandra till en fungerande och väl flytande helhet. Pfeiffer och Clooney höjer det här lite också, och kemin dem emellan fungerar väldigt bra och tillåts sippra fram i lagom takt. Så det här når till slut upp till en svag trea. Hjärnan må haka upp sig på en del detaljer, men det känns inte som att det är den som den här filmen vänder sig till
2014-11-22
Detta är en väldigt medryckande och direkt känner man för huvudkaraktärerna och man vill veta mer om dem och deras dag. Väldigt trevlig och rolig romantisk komedi och ju fler filmer jag ser med Pfiffer på senare tid ju mer gillar jag henne. En film som dessutom trots sitt enkla innehåll visade att Clooney skulle bli en storstjärna. 3+
ziferN
2014-04-08
Nu är det flera år sedan jag såg den sen sist på tv men jag minns den ändå ganska väl, mycket väl skulle jag allt säga. Eftersom den är mysig, underhållande och har en välfungerande kemi emellan Clooney och Pfeiffer. Så en trea är den allt värd.
AmyTatti
2012-11-03
Gillar inte den här typen av filmer där kvinnan är hysteriskt pedant och mannen är avslappnad och cool. Stereotypt och ointelligent. Då spelar det ingen roll att skådespelarna är bra.
Tobbiee
2012-06-20
Gillade stämningen, karaktärerna och framförallt barnen! Gillade faktiskt filmen starkt! Och Michelle Pfeiffer är alltid så fruktansvärt snygg! stark 4a!
Gigi1943
2012-02-05
Suck, så stressad man blir av detta jävla springande med ungar i händerna och larvigt med att de springer bort i ett kör och föräldrar som flåsar och vrålar, jag kräks. Såg den nu för andra gången för jag tycker bägge huvudrollsinnehavarna är bra skådisar och lille killen är ju ett charmtroll (men det är ju alla barnskådisar i amerikanska filmer, snacka om speciellt utvalda). Vore skönt att se en normal film på detta tema, den kunde gjorts som en feel-good, men allt tjafs drar ner den till en 2:a. Puh!
nelhaD
2012-01-30
Jag blir så stressad och säger högt åt dem att skärpa sig. Katten gör om gör bättre!
yrkeschaufföre
2011-11-10
Jag har sett den några gånger och den är ganska mysig, mycket beroende på kemin mellan Clooney o Pfeiffer.