2.4

En underbar jävla jul

Filmen handlar om paret Simon och Oscar, som väntar barn tillsammans med sin vän Cissi. Problemet är att deras familjer ännu inget vet – och vilket tillfälle kan vara bättre att delge detta än julen?

Originaltitel En underbar jävla jul
Alternativ titel Holy Mess
Regissör Helena Bergström
Manus Helena Bergström, Daniel Réhn, Edward af Sillén
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Robert Gustafsson, Maria Lundqvist, Anastasios Soulis, Anton Lundqvist, Rakel Wärmländer, Michalis Koutsogiannakis, Inga Landgré, Helena Bergström, Kajsa Ernst, Peshang Rad, Gustav Levin, Frida Beckman, Neo Siambalils, Paulina Pizarro Swartling

Skapad 2019-12-21 av Stygga-Vargen
Att fira jul är bland det bästa jag vet. Det är en väldigt mysig högtid som lyser upp vintermörkret och för mig är det gemenskapens högtid, och kristen som man är så är jul och påsk året...   Läs mer »

Tatty
2021-02-22
Ganska rolig film med en stökig knasig galen familj!!
Smekk
2019-03-15
Så mycket förlorad potential
2018-12-25
Tragiskt, mycket tragiskt.
Andravåningen
2018-12-23
Det är lite neggo att skriva ett uppsats om varför en film ba' är neeeej! vilket tigger om att göras i det här fallet. För att ignorera detta och istället lyfta fram något positivt: de för all del simpelt komiska replikerna som Inga Landgré tilldelats, fick mig någon gång att le.
Nalleman
2018-12-23
Lite småroligt och givetvis lite lagom PK också. Typiskt svensk på den sistnämnda punkten alltså.
92axha10
2018-01-15
Smårolig svensk komedi vilket i sig självt är bra beröm. Är konstant nog för att underhålla hela speltiden. Robert är bra i sin roll och en del saker träffar mitt i prick.
2018-01-08
Och så var det färdigt igen. Har inte lagen ännu ändras som förbjudet Helena Bergström och Colin Nutley att göra film? (vet att inte har med den här filmen att göra) men i alla fall!!!
Necross
2017-12-30
Lite väl mkt "skriva på näsan" här.
yrkeschaufföre
2017-12-28
Den här var väl helt okej, men det är nog inte en film man ser varje jul som t. ex. "Tomten är far till alla barnen" men jag kommer säkert att se den igen om några år.
HerrNenne
2017-12-27
ganska rolig skildring av smått dysfunktionella familjer, men även tidvis lite jobbigt att titta på. Förlorar på att slutet går i superfart, den säljer inte att några faktiskt insett sina fel eller ändrat sig. Går för snabbt. Att filmen skulle sluta precis så som man trodde efter fem minuter går väl inte att lasta filmen för, det är ju ändå en julfilm.