3.2

Encounters of the Spooky Kind

Cheung utmanas till att våga sova över i ett hemsökt hus. Men det visar sig att hans frus rike älskare har lejt en munk till att försöka döda honom. Munken använder en viss typ av magi, som gör att han kan kontrollera hoppande(!) vampyrer. Cheung lyckas överleva, men tvingas nu slå sig ihop med munkens bror för att utkräva hämnd.

Originaltitel Gui da gui
Alternativ titel Spooky Encounters
Regissör Sammo Hung Kam-bo
Manus Ying Huang, Sammo Hung Kam-Bo
Genre Action, Komedi, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Wu Ma, Chan Lung, Chung Fat, Sammo Hung Kam-bo, Yuen Biao, Dick Wei, Lam Ching-ying, Po Tai, Billy Chan, Cheung Ti-hong, Leung Suet-moi

Zebulonm
2020-11-12
Nä besvikelse
BrutusBeefcake
2016-11-08
Riktigt skön film rakt igenom, Sammo Hung är tuff, riktigt rolig och visar imponerande fysik! (hur fan lyckas han tänker jag varje gång). Vissa fighter är ganska standard men några håller definitivt högre klass, ett oväntat slut som nog skulle få de flesta i Sverige 2016 att se svart och ge filmen en miljon 1/10 på imdb var riktigt lustigt. Magi och kung fu hör ihop! (10/15)
Terran
2012-01-03
Mycket roligare än vad det brukar vara när det kommer till kung fu-buskis. Fightingscenerna håller världsklass och detta är överlag en grymt bra rulle i genren som gjorde mig på glatt humör. Svag fyra

2011-09-15
Det bästa är allt hokuspokus och monster, men det var rörigt, fånig och lite väl mycket lösmustascher för min smak. Tramsigt, men med charm.
idd
2011-09-04
knasbuskis med det sedvanliga tramset.. en del effekter e dock hyffsat festligt, därav tvåan..
Gakidou
2010-08-04
Det kanske är lite som att sparka in öppna dörrar att påpeka det här, men den tramsigaste humorn hade man ju lätt kunnat leva utan. Annars är det här en grym film, fartfylld och underhållande med fin kung fu och roliga skräckinslag.
Huor
2007-03-25
Jag gilalr slutet bra och den här filmen var enkel att hänga med, inget krux i manuset här inte. stark trea
yangbo
2006-08-31
hehe, tyckte den var skön, förtjänar en 4a för att den var speciell på många sätt,
sQuiGboBBle
2006-07-25
Verkligen oväntat slut hehe. Fighterna är det klass på men humorn är ju lika kass som i alla Hong Kong filmer.
XenoMorph
2006-05-05
Förvånansvärt rolig film då humorn i martial arts-filmer sällan är speciellt kul. Fighterna håller också hög kvalité och slutet är riktigt bisarrt.