3.4

End of Watch

Två poliser i Los Angeles får problem med medlemmar i en ökänd kartell efter att ha konfiskerat pengar och vapen under ett rutinmässigt trafikstopp.

Originaltitel End of Watch
Regissör David Ayer
Manus David Ayer
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, Jaime FitzSimons, America Ferrera, Cody Horn, Cle Shaheed Sloan, Maurice Compte, Yahira Garcia, Diamonique, Richard Cabral, Shondrella Avery, Kristy Wu

Pentothal
2019-07-30
Jobbig film att se då det är en sådan typisk film där ett stativ hade varit bra. Man blir åksjuk mellan varven. Slutet är dessutom väldigt svagt vilket drar ner betyget betänkligt.
Olof_Gronlund
2018-08-10
Okej film helt enkelt, gillar att man får se filmen från en polis kamera, det gör att man tänker lite annorlunda. Känns väldigt autentisk med, lite mer verklighetstrogen än många andra polisfilmer. Tycker att skådespelarinsatserna är bra och stämningen i filmen är bra. Men den lyfter tyvärr inte för mig till något magiskt. Blir ju mer som en dokumentär än en film med stor handling.
deswhip
2018-01-07
Trovärdigt, brutalt och mycket välspelat om två bad ass hjältecops. Filmen har ingen riktig story utan skildrar liksom en tid ur deras liv. Jag brukar inte riktigt gilla såna filmer men den här var väldigt bra ändå.
Christofer
2017-10-08
8/10 2017 (4:a): Fortfarande nästan lika grym som vid förra titten. Däremot satt jag och väntade på en brutal scen ur Sicario, som jag blandade ihop med den här filmen. Gyllenhaal är hur som helst lika lysande som alltid. 12/2 2014 (4:a): Piskar röv med de flesta polisfilmer som producerats. Det mest avskalade, nakna och autentiska jag sett på väldigt länge. Obehagligt och brutalt, men utan att kännas överdrivet på något sätt. Radarparet Gyllenhaal & Pena gör grymt bra prestationer!
Bomkia
2017-06-23
Gritty och välspelad polisfilm. Gyllenhall och Peña fungerar riktigt bra ihop. Enda problemet är att manuset känns lite för "out there", hade föredragit en lite mer jordnära historia. Sen tycker jag de kunde dumpat hela idéen med att "det spelas in av personerna själva", de kunde filmat på samma sätt utan att behöva göra det en del av storyn. 4+
Hogman
2017-02-26
Känns realistiskt och skådespelarna levererar verkligen. Mycket bra, rekommenderas!
Halofreak92swe
2017-02-03
Väldigt bra polisfilm! Fängslande, rå, smutsig och verklig. Gyllenhaal är grym!
Starkbröl
2017-01-12
MYCKET bra snutfilm. Superbra relationer och handkamera-grejen fungerar faktiskt. Nyktert observerande och glorifierar ingenting.

2016-12-20
Skuespillerinnsatsene er noe av det beste jeg sett.
RichardEk
2016-11-27
Gräver sig ner i en av de mest genomarbetade genrer som finns: poliser i Los Angeles alternativt New York. Detta är en genre som i decennier har förtrollat manusförfattare i Hollywood och visst erbjuder genren möjligheterna att låta samhälleliga kontraster mötas. Men det blir samtidigt svårt att komma med ett bidrag till denna genre som sticker ut. 'End of Watch' är ett habilt bidrag, med bra skådespelarprestationer men med en berättelse som är för bekant och för fylld med pompös maskulinism för att ge ett bestående intryck.