3.4

End of Watch

Två poliser i Los Angeles får problem med medlemmar i en ökänd kartell efter att ha konfiskerat pengar och vapen under ett rutinmässigt trafikstopp.

Originaltitel End of Watch
Regissör David Ayer
Manus David Ayer
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, Jaime FitzSimons, America Ferrera, Cody Horn, Cle Shaheed Sloan, Maurice Compte, Yahira Garcia, Diamonique, Richard Cabral, Shondrella Avery, Kristy Wu

RichardEk
2016-11-27
Gräver sig ner i en av de mest genomarbetade genrer som finns: poliser i Los Angeles alternativt New York. Detta är en genre som i decennier har förtrollat manusförfattare i Hollywood och visst erbjuder genren möjligheterna att låta samhälleliga kontraster mötas. Men det blir samtidigt svårt att komma med ett bidrag till denna genre som sticker ut. 'End of Watch' är ett habilt bidrag, med bra skådespelarprestationer men med en berättelse som är för bekant och för fylld med pompös maskulinism för att ge ett bestående intryck.
Rehn108
2016-11-23
Riktigt bra! Fartfylld rulle med karaktärer man bryr sig om. Bra jobbat!
Körsbär
2016-11-05
Visst den gamla klassiska massa svordomar i ghettot grejen men denna film gjordes annorlunda och bättre. Även ifall det är inspelning med "shaky cam" så känner jag mig inte åksjuk som jag gjorde i senaste Bourne filmen exempelvis. Nej överraskande bra film!
annihilat0r
2016-09-14
"End of Watch" är en dogmafilm om två poliser i Los Angeles. Filmstilen gör att upplevelsen ter sig väldigt annorlunda från andra Hollywood-filmer med liknande tema. Inbjudande intim och välkommet levande.
mr_magi
2016-05-04
Mycket annorlunda kriminalare. Väldigt välgjord!
Teodor
2016-04-12
Galet spännande.
HerrNenne
2016-02-24
Gyllenhaal och Peña bär upp filmen och gör den sevärd. Saknar annars lite djup och riktning kan jag tycka.
AlbinWesley
2015-11-23
Mycket bra hantverk med ett stilistiskt grepp som ger en hyfsat unik prägel. Vissa problem på andra håll, representation känns sisådär. Men över lag bra underhållande polisfilm.
Jompalompier
2015-06-29
Snyggt filmat och bra skådespeleri av de båda huvudkaraktärerna. Lite förutsägbart slut tyvärr men ändå bra.
Wolger
2015-01-29
Kass stängde av efter 30 minuter ...