2.7

Ender's Game

I en mörk framtid härjas jorden av formiker, en utomjordisk ras som ute efter att förgöra mänskligheten. Sjuttio år senare kämpar människor fortfarande för sin överlevnad mot den tekniskt överlägsna fienden. Ender Wiggin, en tyst men begåvad pojke, förs tillsammans med andra begåvade barn till en befälhavarskola i omloppsbana runt jorden där deras färdigheter ska testas för att hitta den rätta hjärnan att leda mänskligheten i kampen för att att befria jorden från den utomjordiska invasionen.

Originaltitel Ender's Game
Regissör Gavin Hood
Manus Gavin Hood
Genre Äventyr, Action, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Asa Butterfield, Harrison Ford, Hailee Steinfeld, Abigail Breslin, Ben Kingsley, Viola Davis, Nonso Anozie, Aramis Knight, Suraj Partha, Khylin Rhambo, Conor Carroll, Moises Arias, Caleb J Thaggard, Tony Mirrcandani, Jimmy 'Jax' Pinchak, Jasmine Kaur

Skapad 2019-10-13 av Mat1az
Skuggad av Hunger Games stora succé gör filmatiseringen av Orson Scott Cards bok försiktigt entré. Frågor ställs. Är det ännu en till modern sci-fi saga? För ”unga vuxna”? Baserad på en se...   Läs mer »

Troddel
2018-12-30
Oj vad längesen jag såg en film... Nu blev det en film på reklamkanal. Underhållande film, men jag stannar på en svag 3:a.
Trangor
2018-04-26
Trots en usel insats av Ford lyckas filmen väl med att fånga känslan i boken.
PiratDjinn
2018-03-01
Är det bara jag som tycker att Asa Butterfield ser ut som en krympt Jeremy Renner? Filmen blir inte bra då det blir för komprimerat. Kanske skulle böckerna gjorts som miniserie/filmserie på samma sätt som Twilight och Hungerspelen. Funkar om man inte har något bättre för sig, men ingen film att prioritera. Och slutet, gjort enligt dagens PK-mall att det är synd om förövaren, lämnade en illa smak i munnen.
2017-10-25
Portugallien
2017-07-06
Rele
2017-07-05
En väldigt underhållande och spännande film. Flera duktiga skådespelare, bra manus och lyckad regi tillsammans gör att jag ger en fyra.
AjaxSwan
2016-07-21
Gillade denna! Urskiljer sig lite från andra "rymdinvasionsfilmer". Butterfield är lysande och hans resa är intressant och medryckande att följa. 4:a (7/10)
Chris90
2016-03-11
Höjde den trots allt till en fyra eftersom jag tycker Butterfield är bra, filmen är mer underhållande än annat jag sett på sistone och jag gillar sensmoralen.
cannibalrice
2016-03-05
Jag är glad att de skar ner antalet matcher i filmen. Boken höll på att ha kål med mängden av scener med barn som studsar runt och skjuter frysstrålar på varandra i nollgravitation.
Murvel48
2016-01-23
En barnfilm tydligen - men var dom tvungna att göra den så in i helvete klyschig?