3.2

Kampen om Sydafrika

Dramathriller som utspelar sig i Sydafrika 1980 när ANC beväpnar sig för kamp mot apartheid och landet är på gränsen till ett blodbad. Filmen utspelar sig mitt i händelsernas centrum; samtidigt i Mandelas fängelse, hos president Botha och på ANC:s högkvarter och i en viss brittisk affärsmans hyrbil.

Originaltitel Endgame
Regissör Pete Travis
Manus Paula Milne
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare William Hurt, Chiwetel Ejiofor, Mark Strong, Jonny Lee Miller, Derek Jacobi, John Kani, Clarke Peters, Amelia Bullmore, Patrick Lyster

Zebulonm
2019-07-10
Riktigt bra och intressant.
bryngel
2014-04-06
Splittrat och platt. Svag trea.
Rele
2013-03-23
En bra och intressant film om hur Sydafrikas svarta och vita försöker lösa apartheid tidens konflikter.
BluePrint_1985
2012-06-24
Riktigt bra, för mig som älskar historiska porträtt
lottes
2012-06-10
Tycker inte man har använt filmmediet till att berätta en historia på något som helst kreativt sätt. Klicheartad musik får ersätta ett intressant manus. Ingen alls kvinnlig roll av dignitet. Gäsp... Och tack och hej. Bara för att en film baserar sig på verkliga händelser betyder inte det att den inte kan, och får, och bör, dramatiseras.
chaosphere
2012-02-01
Intressant och viktig bit historia, bra skådisar - men seg handling.
niljoh
2011-10-27
William Hurt är otroligt bra
PeterTheW
2010-08-09
Kampen of Sydafrika? Smells like bad spelling. Hur som; Riktigt bra film. Engagerande, spännande och välspelad rätt igenom!
whitestreet
2010-07-12
Heter den verkligen "Kampen of Sydafrika"?
Bomkia
2009-12-22
Splittrad film om ett intressant ämne. 3a.