1.9

Endless Love

David och Jade är två tonåringar som är djupt förälskade i varandra. Jades pappa är dock inte lika upphetsad över deras relation och bestämmer sig för att bannlysa David från sitt hem.

Originaltitel Endless Love
Regissör Franco Zeffirelli
Manus Judith Rascoe
Genre 80-tal, Romantik, Drama
Skådespelare Martin Hewitt, Brooke Shields, Shirley Knight, Don Murray, James Spader, Beatrice Straight, Richard Kiley, Ian Ziering, Penelope Milford, Jami Gertz, Jeffrey Marcus, Tom Cruise

2016-10-23
Skådespelarna kan man inte klaga på och storyn i sig är det inga större fel på. Dock är filmen ganska ojämn. Emellanåt är den spännande och emellanåt är den seg och tråkig. Svag 4:a.
Lotso
2014-06-29
Detta är utan tvekan exakt det personer säger. En romantisk drama film som misslyckas i alla avseende. Davids besatthet är skrattretande och inte alls romantiskt för fem öre, samtidigt som pojken har enorma problem. Men det har ju också fadern när han är så besatt över att styra hans dotter liv i den åldern. Där är heller ingen riktigt kemi mellan våra två huvudpersoner och i slutändan undrar man hur allt detta ens startade då anledningen till att dem inte fick se varandra mer var så urlöjlig och dålig bara för att filmen måste göra något för att något ska hända i filmen. Men det gör filmen bara ännu sämre och mer skrattretande.
precineadd
2012-12-14
horribelt usel
Starkbröl
2012-12-11
Schmaltzigt, patetiskt crap. Brooke är het förstås. Helt onödig film.
mammene
2010-01-24
Jag har tydligen glömt att kommentera denna film. Det säger kanske lite om filmens nivå. Den var otroligt larvig och banal i mitt tycke. Mycket av handlingen kändes pinsam och var det kärlek man ville skildra så tycker jag det mer verkar likna besatthet.
StureStenhög
2010-01-11
Riktigt 80-talstrams. Historien går från banal till fruktansvärt långsökt. Filmen känns ju också ganska högtravande i sina misslyckade försök att bli en episk kärlekshistoria av Shakespeare-mått. Skådespeleriet är blekt överlag också. Lite humorvärde har den dock
Pertinax
2007-09-07
Vilken roll spelade Tom Cruise? Visste inte om att han skulle vara med, så jag jag reflerkterade inte över om jag såg honom.
igloo
2006-12-08
Jag såg den här för väldigt många år sedan och gillade den väldigt mycket då. Kan dock tänka mig att jag skulle ändra mig om jag såg om den...
Blink182
2005-09-27
Har sett denna film. Jag säger precis som jag säger om Dagboken med ryan Gosling. Det här är ingen kärleksfilm för ungdomar och inte heller till medelålders. Den här sträcker sig ännu längre fram. Den här filmen kan du rekomendera till din farmor eller mormor. Kul dock att se Tom Cruise i sin första roll i mindre en fem minuter. Han påminner faktiskt lite om Seann William Scott.
Myran_no1
2004-12-19
Tom spelar bara en liten roll i denna film.. men jag vill se den ändå!