2.8

Enola Holmes

16-åriga Enola upptäcker att hennes mor har försvunnit. Plötsligt ska hennes två bröder, Sherlock och Mycroft, ta hand om henne. Enola flyr för att leta efter sin mor, men blir intrasslad i ett mysterium.

Originaltitel Enola Holmes
Regissör Harry Bradbeer
Manus Jack Thorne
Genre Drama, Kriminalare, Äventyr, Mysterium
Skådespelare Millie Bobby Brown, Henry Cavill, Sam Claflin, Helena Bonham Carter, Louis Partridge, Burn Gorman, Adeel Akhtar, Susan Wokoma, Hattie Morahan, David Bamber, Frances de la Tour, Claire Rushbrook, Fiona Shaw, Gaby French, Paul Copley, Ellie Haddington, Alex Kelly

PeterTheW
2020-11-30
Tyckte den var skitbra!
Christofer
2020-11-15
2020-10-01: Lovande första halva, men som tyvärr inte alls blev det mysiga matiné-mysterium jag hade hoppats på. Istället föll det rätt platt andra halvan och greppet med att prata in i kameran har aldrig varit bra, det stör mig lika mycket varje gång.
Pos
2020-10-22
Okej onsdagsunderhållning, men nä, detta var inget vidare tyvärr. Stor potential och jag gillar miljöerna och till stor del skådespelarna, men att Enola tittar in i kameran var femte minut funkar inte. Ibland kan det funka och vissa serier gör det smakfullt (Modern Family till exempel) men detta blev överdrivet. Att Millie Bobby Brown spelar över ganska ordentligt gör inte saken bättre, då det blir mer teatraliskt än filmiskt. Synd på bra potential som sagt.
Visse93
2020-11-19
Alltid intressant och spännande med lite 1800-tals London.
HerrNenne
2020-10-15
Den fördriver tiden på ett småtrevligt sätt.
Tatty
2020-10-04
Gillade den skarpt med Millie Bobby som passade och gjorde rollen bra! Bra, rolig, intressant och spännande!
2020-09-30
Charmig och trevligt småklurig, men tyvärr saknas fingertoppskänslan för att lyfta det här. Den försöker vara lite sådär småquirky med att låta Millie Bobby Brown prata till kameran då och då men den saknar liksom tajming och känsla så det funkar inte riktigt. Jag gillar tanken, men utförandet hade behövt slipas på. Överlag så tycker jag filmen missar väldigt i just tajming, så väl vid slagsmålsscener som vid komiska stunder. Det är inte dåligt, långt ifrån. Det är rätt bra. Men det känns som att det hade kunnat vara så mycket bättre. Jag tycker också det är lite väl många trådar som inte följs upp ordentligt och det blir liksom aldrig spännande. Många scener och filmningar är otroligt snygga, jag gillar verkligen miljöerna och framförallt naturen. Men vissa saker ser också rätt billigt och B ut där det blir för tydligt att det är datorgrafik och inte riktiga hus osv. Nu låter jag mest negativ men det är för att jag tycker det här hade kunnat bli SÅ mycket bättre med ganska små förändringar. Det är en stark och trevlig tvåa.
lamks
2020-09-26
Positivt överraskad men det som drar ner betyget är att huvudkaraktären bryter den fjärde väggen genom hela filmen
Larsson4
2020-09-26
Tyckte denna var mycket bra faktiskt. Bra skådespeleri och handling. Lagom spännande och samtidigt härlig och mysig!
Larsson4