1.5

Ensam hemma 3

Åttaårige Alex Pruitt är ensam hemma igen. Inte på grund av otur eller misstag, utan för att han har vattkoppor. Efter en osannolik serie av sammanträffanden hamnar en radiostyrd bil innehållandes ett mikrochipp som kan förändra världens maktbalans. Detta chipp vill en terroristgrupp mycket gärna lägga beslag på. Trots att Alex är sjuk så upptäcker han snart de farliga typerna på jakt efter hans chipp och han är fast besluten att försvara sitt hem.

Originaltitel Home Alone 3
Alternativ titel Ensam hemma igen, Home Alone III
Regissör Raja Gosnell
Manus John Hughes
Genre Komedi, Kriminalare, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Alex D Linz, Haviland Morris, Olek Krupa, Rya Kihlstedt, Lenny von Dohlen, David Thornton, Kevin Kilner, Seth Smith, Scarlett Johansson, Marian Seldes, Christopher Curry, Pat Healy, Baxter Harris, Neil Flynn, James Saito, Darren T Knaus (röst)

2018-06-17
Jag säger nej till den här filmen!!!
2017-10-18
Ok men sämre än föregångarna
dafreakish
2016-11-13
Fullständigt charmlös tredje film i Ensam Hemma-franchisen. Borta är allt det som gjorde de första två filmerna bra och kvar är endast brutalitet och bristande fantasi. Culkin var aldrig en vidare bra skådespelare men man saknar honom ändå. Kul dock att se Scarlett Johansson i en tidig roll.
larsen1976
2016-10-23
Inte alls lika rolig som ettan, oc man märker tydligt att man har försökt återanvända många av skämten som man körde i ettan. Inte ens grabben spelas av samma skådespelare. Trots det så har filmen några roliga scener, men det räcker inte på långa vägar som att klassa denna film som en värdig uppföljare. Se hellre första filmen...
2016-08-01
Sämsta delen i serien. Inte jättedålig men inte jättebra heller.
oskarchucky
2016-03-19
Sämre än de två förra filmerna, men den var ändå bättre än vad jag trodde, underhållning för stunden.
Dream
2015-12-25
Här börjar familje känslan som dem 2 första filmerna hade att försvinna! Skådespelarna är utbytta och effekterna delvis dator gjorda, anledningen man gjorde denna uppföljare är helt enkelt för att tjäna massa pengar och mjölka ur konceptet, ända anledningen att jag ger denna en 2a i betyg är för att jag även såg den som barn och då var den bättre, bra som barnfilm, usel som vuxenfilm.
cruze
2015-12-11
Men vilken smörja, solklar etta som vuxenfilm. Dock får man ha i åtanke att den är för 3-7 åringar eller nåt. Så den kanske gör vad den ska?
Tatty
2014-12-05
Knasig och rolig film.
nestle
2014-06-18
Får faktiskt en svag 3a, bättre än förväntat.