2.4

Entebbe

Inspirerad av händelserna vid Operation Entebbe 1976. Ett Air France-plan med 248 passagerare kapas mellan Tel Aviv och Paris och den mest våghalsiga räddningsoperationen inleds.

Originaltitel Entebbe
Alternativ titel 7 Days in Entebbe
Regissör José Padilha
Manus Gregory Burke
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Rosamund Pike, Lior Ashkenazi, Brontis Jodorowsky, Daniel Brühl, Vincent Riotta, Eddie Marsan, Mark Ivanir, Denis Ménochet, Omar Berdouni, Nonso Anozie, Peter Sullivan (III), Natalie Stone, Juan Pablo Raba, Andrea Deck, Ben Schnetzer, Angel Bonanni

Christofer
2019-05-29
Inte alls dumt tänkte jag...fram till det totalt nollställda slutet!? Vad hände egentligen, råkade man klippa bort 90% av materialet under sista kvarten? Jag fattar ingenting. Som flera redan nämnt var dansscenerna komplett meningslösa och tillförde absolut ingenting. 2019 års största antiklimax för min del.
Xeno
2019-05-25
Tyvärr för seg och dansen under actionscenerna förstörde mycket...
Djason
2019-03-05
En händelse som borde bli hur spännande som helst blir här en ganska seg historia tyvärr. Inte ens Rosamund Pike som annars är en mycket bra skådis glänser särskilt i denna rulle.
Purp
2019-02-12
Dansen i Action scenerna i slutet förstörde hela filmen.
Adoniram
2018-11-01
Valhänt skildring av en händelse som i sig rymde hur mycket dramatik som helst. Lämnar mest en känsla av missade möjligheter att göra något riktigt bra.
Julius
2018-07-31
Pinsamt när creditscenen ger mer känslor än hela filmen. Kunde blivit så bra, men var helt oengagerande.
PeterTheW
2018-06-14
Lite för långsam och oengagerande utförd om än intressant i sig. Hade kunnat vara en riktig nagelbitare.