2.5

Entrapment

Du har gillrat en fälla åt världens bästa tjuv. Men gå försiktigt, annars faller du själv där i... Den elegante Robert Macdougal är världens bäste konsttjuv, och kan utan att anstränga sig stjäla en Rembrandt var och när som helst. Det gillar inte försäkringsbolaget, som skickar ut en ung kvinnlig agent på jakt efter Macdougal. För att få fast honom, påstår hon sig behöva hans hjälp för att stjäla en antik, kinesisk mask. Men lurar hon honom verkligen? Eller vem lurar vem..?

Originaltitel Entrapment
Regissör Jon Amiel
Manus William Broyles Jr, Ronald Bass
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, Action, 90-tal
Skådespelare Sean Connery, Catherine Zeta-Jones, Ving Rhames, Will Patton, Maury Chaykin, Kevin McNally

2019-08-04
Om den åldrats med värdighet eller inte skiter jag i. Som kupp-film är den okej och utnyttjar en del snygga miljöer och har sina spänningsmoment. Att det oxå råkar vara en lätt gubbsjuk röra får faktiskt CZJ hållas ansvarig för - för rackarns så snygg hon är här.
dudson
2019-02-03
Usel film som enbart känns som Connery ögon glor på Zetas sexiga häck. Tiden har sprungit ifrån denna rulle helt klart. 1+
2018-02-14
Riktigt seg film, nej tack!!!
2017-10-18
krank-mma
2015-07-04
Trevlig och spännande heistfilm med ett extra lager av osäkerhet gällande lojaliteter och vem huvudpersonen (Zeta Jones) egentligen är. Ett par snygga twistar drar upp betyget tillsammans med snygga effekter och intressanta tekniska mojänger och inbrottskoncept.
marleey
2015-05-09
En lättsam, spännande och rätt så charmig film. Mycket tack vare Catherine Zeta-Jones och Sean Connery som har en bra kemi och är charmiga ihop. Att CZJ dessutom är super snygg gör inte saken sämre, även fast det kanske blir lite väl mycket fokus på hennes bakdel när hon kryper under laserstrålar. Storyn är okej, alltid kul med filmer där tjuvarna använder mer finess än råstyrka för att stjäla prylar. Inte helt logisk alla gånger och hela milleniumbugg grejen hade man kunnat klara sig utan. Det känns som att filmer som har den i sin story har åldrats sisådär. I slutändan är det ändå CZJ och Sean Connery som räddar ett godkänt betyg för filmen.
Brouhaha
2015-02-22
Sean Connery ärr nästan 70 år gammal i den här filmen, så... Blir en solklar 3'a.
2014-11-02
Satt och gäspade när jag såg den här filmen. Tyckte inte den var ett dugg spännande. Behållningen är Zeta-Jones bakdel.
Robkiller
2014-04-13
Ett par tjuvar stjäl värdesaker, men finns det dolda motiv bakom? Helt ok actionthriller som håller intresset uppe även om tempot är lite lågt ibland...
PierreLunaire
2013-03-05
Sean Connery är kanske inte någon stor karaktärsskådespelare men det brukar åtminstone vara lite puttrigt att se honom. I den här filmen är han inte ens det. Manuset är riktigt dåligt men eftersom det inte är en kalkonfilm blir det ändå en svag 2:a. Gör inte det misstag jag gjorde och se den 2 gånger. Det blir nämligen 2 gånger för mycket.