2.4

Equals

I ett futuristiskt samhälle där känslor har raderats faller Silas och Nia för varandra efter att de återfått sina känslor som följd av en mystisk sjukdom.

Originaltitel Equals
Regissör Drake Doremus
Manus Nathan Parker
Genre Drama, Science Fiction, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Nicholas Hoult, Kristen Stewart, Guy Pearce, Jacki Weaver, Toby Huss, David Selby, Kate Lyn Sheil, Bel Powley, Rebecca Hazlewood, Scott Lawrence, Kai Lennox, Rizwan Manji, Aurora Perrineau, Tom Stokes, Teo Yoo, Claudia Kim (röst)

pzun
2019-08-09
Mysig film , lågmäld påminner en hel del om Gattaca
Rift
2018-11-07
En meningslös film om meningslöshet. Man kan inte skildra människor som har tråkigt genom att vara tråkig. Tråkighet/meningslöshet måste gestaltas på ett engagerande sätt. Det har de helt missat när de gjorde den här filmen.
KyLLo
2018-11-04
Långtråkig och sliskig. Blå färgton och viskningar tillför inget.
Asmorod
2018-04-14
Lika känslobefriad som karaktärerna i filmen.
mephisto
2017-12-04
Bara pga soundtrack!
Robkiller
2017-09-10
Eftersträvansvärt känslolöst samhälle.. synd bara att det liksom filmen verkar väldigt långtråkigt...
Christofer
2017-08-31
Me no like. Luckorna i manus när det gäller bristen på viss typ av teknik som man rimligtvis borde ha haft kändes orimlig. Några av detaljerna kring hur man väljer att tolka "framtiden" var rätt löjlig. Lägg till trista skådespelare med noll karisma och ett mycket oklart slut så blir det inte mycket kvar. 2-
DiMMUBoRGiR
2017-08-08
... Jag gillade Kristen Stewart i den här filmen... Trodde det var omöjligt, men något var det. Något infann sig. Hursomhelst - en stabil och fin film i långsamt tempo.
fridenpaden
2017-07-19
Temat med kärlek som en sjukdom fick mig att tänka på Lauren Olivers dystopitrilogi Delirium. Bra film.
2017-07-09
Storyn fick mig direkt att tänka på den bättre Equilibrium och scenografin från den långt mycket bättre Gattaca. Tempot är långsamt, men det är en bra atmosfär och visst vill man veta hur det ska utveckla sig. Godkänt hantverk, men den hade vunnit på att ha några mer karismatiska skådisar. Det bör dock sägas att miljöerna och främst scenografin samt även fotot är riktigt stiligt.