3.2

Han är tillbaka

Adolf Hitler vaknar upp i ett nutida Berlin och kommer inte ihåg någonting efter 1945. Han tolkar moderna företeelser ur ett nazistiskt perspektiv och misstas för en metodskådespelare eller komiker, och får en karriär inom tv som han använder för att göra politisk revansch.

Originaltitel Er ist wieder da
Alternativ titel Look Who's Back
Regissör David Wnendt
Manus David Wnendt, Johannes Boss, Marco Kreuzpaintner, Mizzi Meyer
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Oliver Masucci, Fabian Busch, Katja Riemann, Christoph Maria Herbst, Franziska Wulf, Ramona Kunze-Libnow, Lars Rudolph, Thomas Thieme, Michael Ostrowski, Michael Kessler, Gudrun Ritter, Maximilian Strestik, Christoph Zrenner, Stephan Grossmann, Piet Fuchs

Bengt_a
2019-08-15
Obehaglig och aktuell
Mikael602
2019-03-05
Skrämmande underhållande.
2018-12-29
Kanske närmare en stark trea än en fyra, men med tanke på intrycket den gör, och med tanke på att detta är en film jag kommer att diskutera och rekommendera i tid och otid så blir helhetsintrycket en fyra. Fullkomligt genialt koncept och stora delar av filmen återger verkligheten på ett förvisso humoristiskt men i synnerhet på ett fruktansvärt skrämmande sätt. Wow! (10/15)
Halofreak92swe
2018-12-25
Kul intressant idé. Välgjord.
Cipramil
2018-12-25
Störtskön idé genomförd på ett ytterst fånigt sätt.
HerrNenne
2018-11-12
Väldigt skiftande ton och även kvalitet, men det är både roligt och skrämmande samtidigt.
Zeylon
2017-12-10
Filmen följer inte boken särskilt väl. Läs den istället, den är betydligt bättre...
Makta
2017-07-31
Intressant koncept och bra skådisar men den känns väldigt överdriven och löjlig alldeles för ofta. Stark 2a är den allt värd.
wasteoftime
2017-04-01
Det här är klockren satir på sina bästa ställen, och en fruktansvärd verklighetsskildring samtidigt. Har vi, som mänsklighet verkligen blivit0 så mycket bättre? Vad hade hänt om en person med Hitlers karisma hade funnits idag? Första halvan är klart roligare än andra, då den blir mer och mer seriös. En väldigt intressant film, med riktigt bra skådespel ifrån Oliver Masucci.
Bomkia
2017-03-18