2.6

Erik Viking

Vi får följa vikingen Erik på hans färd mot världens ände för att få slut på krig och elände...

Originaltitel Erik the Viking
Regissör Terry Jones
Manus Terry Jones
Genre Komedi, Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Tim Robbins, John Cleese, Terry Jones, Eartha Kitt, Mickey Rooney, Imogen Stubbs, Tsutomu Sekine, Antony Sher, Samantha Bond, Freddie Jones, Tim McInnerny, Antony Sher, Gary Cady, Richard Ridings

Robkiller
2019-07-21
Visst lite smårolig ibland, men mest löjlig, men vad är annars att vänta av Monty Python gänget... tyvärr håller det inte riktigt i längden.
stgurgel
2015-01-03
Helt enkelt usel och tråkig
Astrojacob
2012-09-17
Tokigt och löjligt men absolut fnittrigt och en naiv Tim Robbins och min darling Imogen Stubbs (A summer story/1988) räddar en sjunkande film till en ok Trea.
precineadd
2012-07-14
en exemplarisk uppvisning i slött, uselt filmskapande gjort med största möjliga hybris/självförtroende från terry jones. filmen är bara godtagbar om man betänker att monty python existerar och att den därför skulle ha något slags existensberättigande. hade någon annan än terry jones gjort den här filmen skulle alla vara överrens om att den är värdelös från början till slut.
2012-07-06
Första halvtimmen är riktigt rolig. Python-humor av det något mer sansade slaget kryddat med isländsk hårdkokthet. Sedan övergår det till något beiget matinéäventyr med ett par roliga scener i. På det hela taget en rätt så meningslös kaka man både kan äta och låta bli. (6/15)
Grillo
2012-06-11
Har några få riktigt bra moment som är i klass med de "riktiga" Python-filmerna, men är till största delen rätt tråkig och fånig. Inledningen med tjejen som Erik försöker våldta är nog den bästa delen.
quicer
2011-09-13
En stark tvåa, men aldrig lika rolig som de andra filmerna.
2011-08-27
Oförarglig lång sketch som hade sina poäng under första halvtimman. Tyvärr blir konceptet tjatigt och spårar ur. Detta är synd då det ibland osar till av klassisk Monthy Python.
Ngdawa
2010-09-24
började lite småkul men blev till slut bara fånigt..
Perdhra
2010-07-17
Såg filmen om och om igen som liten, kanske då man uppskattar filmen som mest men, minnet är i alla fall underbart