3.2

Erin Brockovich

En arbetslös ensamstående mamma får anställning hos sin advokat. Han har dåligt samvete för att han tidigare förlorade hennes stämning för personskada. När hon börjar jobba följer hon upp ett konstigt fall rörande vattenförgiftning. Filmen handlar om hur hon kommer att leda det största civilrättsliga målet någonsin i USA:s historia.

Originaltitel Erin Brockovich
Regissör Steven Soderbergh
Manus Susannah Grant
Genre Drama, Komedi, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Julia Roberts, Aaron Eckhart, Albert Finney, David Brisbin, Marg Helgenberger, Cherry Jones, Conchata Ferrell, Peter Coyote, Scotty Leavenworth, Gemmenne de la Pena, Jamie Harrold, Tracey Walter, Veanne Cox, Mimi Kennedy, Scott Sowers

Skapad 2019-11-13 av cineasten89
Visst är advokatfilmer inte särskilt populärt - och än mindre om det är en verklighetsbaserat drama. Men det råkar filmen vara, och jag måste erkänna att jag gillade filmen enormt, inte bara f...   Läs mer »

supermancover
2019-11-14
Har nog aldrig känt en så stark vilja att sätta en tre-och-en-halva som nu.
yrkeschaufföre
2019-08-17
Det var visst ett tag sen jag betygsatte den här senast, det är dock inte så länge sen jag såg den senast, klart sevärd och trots att jag visste hur den skulle sluta första gången jag såg den kommer jag alltid tillbaka.
92axha10
2018-10-13
Erin Brockovic är en skön karaktär och Soderbergh ramar in det hela bra. Spännande historia som jag fann inspirerande.
2018-09-01
Nej!!!

2017-08-20
Småmysig film med bra skådespelare.

2017-08-06
En meget sterk firer til denne film med meget gode skuespillerprestasjoner.
RustyFilm
2016-12-09
En enkel och förutsägbar intrig som bygger på verkliga händelser. Och det är verkligen verkliga Amerikanska verkligheter där det ska till ett riktigt stort fett skadestånd för att känslorna ska sättas i svall. Julia Roberts är bra som vanligt.
2016-10-29
Bra, gripande och stundvis även ganska rolig film med bra skådespelare. Julia Roberts gör väldigt bra ifrån sig.
Tatty
2015-01-14
Riktigt bra film och handling. Har sett den många ggr innan och inte tyckt så bra om filmen. Tyckte den var långtråkig innan. Men nu tycker jag att filmen visar bra handling. Julia Roberts gör rollen jätte bra tycker jag!!
2014-10-30
En film om en människa som engagerar sig för en sak som inte många skulle göra. Julia Roberts ser vi som lättklädd och mycket rapp i käften vilket givetvis är underhållande. En riktigt bra feelgood movie. Att den bygger på en verklig händelse är ju ett plus. 4+