2.1

Erövraren

Temujin är en mongolisk krigarhövding som en dag kommer att bli känd för världen som Djingis Khan. Han tillfångatar en vacker kvinna som han försöker göra till sin egen samtidigt som han för krig mot fientliga klaner.

Originaltitel The Conqueror
Alternativ titel Conqueror of the Desert
Regissör Dick Powell
Manus Oscar Millard
Genre Äventyr, Biografi, Action, Krig, Romantik, 50-tal
Skådespelare John Wayne, Susan Hayward, Pedro Armendáriz, Agnes Moorehead, Thomas Gomez, John Hoyt, William Conrad, Ted de Corsia, Leslie Bradley, Lee Van Cleef

Hangaround
2013-11-22
Wow. Ett fullkomligt vansinne från början till slut. John Wayne som Djinis Khan kan vara tidernas miscast. En måstefilm för alla som gottar sig i episka fiaskon.
Disintegrator
2011-07-30
Fyra personer klippte den här filmen, det säger väl allt. Varannan scen avslutas med en fade out.
kennert
2010-01-10
En 2:a för mass-scenerna,resten är sk-t.
ekman
2008-01-12
Jeff Hardy: Filmen spelades inte in PÅ en kärnvapentestplats, och det har aldrig bevisats att cancerfallen berodde på radioaktivitet. Särskilt när det gäller Wayne, som var storrökare och fick cancer i lungorna och magen.
JeffHardy
2006-04-17
uspelades på en gammal kärnvapen testplats....massor av casten dog senare i cancer...bla John Wayne
Malfunction
2006-03-25
Fan den här måste jag se.
Bomkia
2005-02-05
Fantastiskt löjlig episk hollywoodfilm. John Wayne är otroligt usel som mongolisk hövding och dialogen är fruktansvärd.