3.2

Escaflowne: A Girl in Gaia

Berättelsen handlar om Hitomi, en skoltjej som befinner sig i någon slags depression. Hon drömmer sig bort på dagarna och undrar om något skulle förändras överhuvud taget om hon försvann, skulle någon bry sig? En dag när Hitomi är ensam på idrottsarenan så uppenbarar sig en svartkåpad man för henne och kallar henne till en annan värld, Gaia.

Originaltitel Escaflowne
Regissör Kazuki Akane, Yoshiyuki Takei
Manus Ryota Yamaguchi, Kazuki Sekine
Genre Krig, Animerad, Drama, Anime, 2000-tal
Skådespelare Tomokazu Seki (röst), Maaya Sakamoto (röst), Brian Drummond (röst)

Lokal_Profil
2010-08-25
Hade fatt battre betyg om det inte varit for att den inte levde upp till serien
pumah
2010-04-26
Filmen är ok men serien är mycket bättre.
Skuggängel
2009-07-11
Hamnar någonstans mellan en trea och fyra. Serien är bättre!
MaraJade
2009-03-14
Tv-serien är säkert mycket bättre, men jag gillade filmen. Handlingen var bra och filmen var väldigt snyggt gjord.
nessnah
2008-10-03
Filmen en 3a, serien en fyra
Diagoras
2008-09-23
spelar inte riktigt efter samma regler som serien, men så är det med många anime-serier som de gör film av, oftast är det de första tankarna som sedan inte kom att passa in i serien, mycket bra ändå synd bara att det mixar mycket snyggt och lite mindre snygga scener
bloodmilk
2007-09-12
Filmen kändes en smula främmande för mig som är insatt i tv-serien. Tråkig på sina ställen, men fruktansvärt vackert gjord. Får en fyra, just för att den var så förbaskat snygg. Tappert försök att stuva ihop den till en långfilm.
yangbo
2007-04-18
en mycket svag 4a, kunde lika gärna ha varit 3a, men snyggt förtjänar bra betyg
Kyomu
2007-04-11
en av mina allra första anime encounters :D
mindcooler
2006-12-21
Som sagt, serien var bättre.