2.7

Escape Plan

Ray Breslin är en säkerhetsspecialist som sätter sig i fängelser för att bryta sig ut och demonstrera deras svagheter. När en CIA-agent erbjuder dubbla det normala arvodet för att testa ett hemligt experimentellt fängelse tar han jobbet, men upptäcker att han blivit ditsatt i ett fängelse specifikt designat för att kontra hans rymningstekniker utan möjlighet till hjälp från utsidan. Nu måste han ta hjälp av en fånge från insidan för att ta sig ut och rädda sitt liv.

Originaltitel Escape Plan
Regissör Mikael Håfström
Manus Miles Chapman, Jason Keller
Genre Mysterium, Kriminalare, Science Fiction, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sam Neill, Arnold Schwarzenegger, Vincent D'Onofrio, Vinnie Jones, Sylvester Stallone, Graham Beckel, Jim Caviezel, Amy Ryan, Matt Gerald, 50 Cent, Faran Tahir, Christian Stokes, Caitriona Balfe, David Joseph Martinez
Betygsantal 2046

Skapad 2019-12-22 av 365bloggar
Lika mycket förtjust som bekymrad har jag följt Sylvester Stallones långa karriär. En del av mig önskar kanske att han inte hade vunnit en Oscar med Rocky, eftersom det för varje film sedan dess...   Läs mer »

Olof_Gronlund
2019-11-17
Ändå helt okej, lite för överdrivet och väntat slut, och ganska orimlig story ändå. Men man dras med och hoppas.
2017-10-25
jopjop
2017-05-22
Sämre än väntat.
2017-04-30
Filmen kommer inte med något större djup vare sig i handling eller karaktärer men den kommer med sevärda och kompetenta skådespelare som Amy Ryan och Vincent D'Onofrio. Filmen största vinnande bidrag är dock att vi får massor av scener och samspel mellan mina ungdomshjältar och legendarerna Stallone och Schwarzenegger. Bara detta gör filmen värd att se. Att få se Schwarzenegger snacka tyska är en upplevelse som jag inte visste att jag hade längtat efter. Regisserad av Mikael Håfström!
wolfheat
2017-03-10
Filmen var bra men de "obligatoriska" actionscenerna hade man kunnat vara utan.
KyLLo
2017-01-30
Fint filmad, men manuset är inte särskilt bra. En svag trea.
Ful_fisk
2016-11-07
En sådan där oväntat bra film som för ovanlighetens skull lyckas vara en ny action-film som inte känns tråkig och värdelös, utan har lite känslan från de båda huvudrollsinnehavarnas storhetstid. Lite för modern ändå kanske med visuell stil och även klichéer, men annars fungerar det mesta. Och vad får det hela att fungera? Jo, helt enkelt att filmen är spännande hela vägen! Och utöver det är den också underhållande. Tummen upp.
EvilNed
2016-05-07
Jag håller med om att filmen är bättre än väntat. Däremot tycker jag den tar vissa saker till absurdum. Stormtroopervakter, slutstriden och lite annat. Men för en seg kväll där man har beslutsångest för vilken film man ska se? Look no further.
Grillo
2016-04-17
Bättre än väntat. Arnies bästa insats nånsin? Hade inte väntat mig en lång monolog på tyska. Också kul story och några slängar samhällskritik förstås. Filmen gav också en bra payoff. Håfström kan sitt skit.
Portugallien
2016-01-30