Escape Plan: The Extractors

Dottern till en högt uppsatt chef på ett teknikföretag i Hongkong kidnappas i vad som ser ut som ett vanligt försök att få ut en lösensumma. När Breslin och hans gäng börjar gräva djupare upptäcker de att förövaren är den psykiskt störde sonen till hans före detta affärspartner. Han har även kidnappat kvinnan i Breslins liv och håller henne fången i det enorma fängelse som kallas "Djävulens Station".

Originaltitel Escape Plan: The Extractors
Alternativ titel Escape Plan 3
Regissör John Herzfeld
Manus John Herzfeld, Miles Chapman
Genre Action, Kriminalare, Mysterium, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Dave Bautista, 50 Cent, Zhang Jin, Harry Shum Jr, Devon Sawa, Jaime King, Lydia Hull, Melise, Russell Wong, Daniel Bernhardt, Jeff Chase, Rob de Groot, Holland Herzfeld, Tyler Jon Olson, Tony Demil, Shea Buckner, Sherri Robertson

StureStenhög
2019-11-17
Det är intressant att jämföra den här med den tidigare uppföljaren faktiskt. På ett teoretiskt plan är det här en klart bättre film. Produktionen är proffsigare, storyn är betydligt mer sammanhängande, och Stallone är med på riktigt i en central roll denna gång och inte bara intryckt i handlingen för att han hade par dagar över. Men det är också supergeneriskt. Det är lite hämndmotiv, en väldigt basic kidnappningshistoria, och ett gäng hårdingar som måste försöka jobba tillsammans som ett team. Det blir inte mer typisk b-film än så här. Därför var andra filmen trots allt mer underhållande eftersom den hade en del roliga idéer. Den här duger med nöd och näppe som tidsfördriv, och det enda anmärkningsvärda med den är att eftertexterna är orimligt långa för en så kort film
2019-10-30
Betydligt bättre än den miserabla tvåan, men för den sakens skull inte en bra film. Stallone cashar in, men är med mer än jag trodde och action är det gott om. Största problemet var att den var mörkt och fult filmad.
2019-10-01
Ettan var ganska bra, tvåan var dålig men inte usel, denna är usel.
Hanness
2019-08-17
Om det inte vore för Sylvester Stallone vore bottenbetyget på sin plats.