Escape Room 2: No Way Out

Den här gången finner sex personer sig inlåsta i en ny uppsättning ”escape rooms”. Långsamt avslöjas vad de har gemensamt och de upptäcker att de alla spelat har spelet tidigare.

Originaltitel Escape Room: Tournament of Champions
Regissör Adam Robitel
Manus Christine Lavaf, Fritz Böhm, Oren Uziel, Daniel Tuch, Maria Melnik, Will Honley
Genre Action, Thriller, Skräck
Skådespelare Taylor Russell, Logan Miller (I), Deborah Ann Woll, Indya Moore, Holland Roden, Thomas Cocquerel, Carlito Olivero

ekneB
2021-10-16
Gillar dom här filmerna även om det inte är något banbrytande med dom. Det är spänning rakt igenom och den här känns mer genomtänkt än första filmen även om manuset lämnar en del att önska vid en par tillfällen.
2021-10-07
En besvikelse, lite för hysterisk och stressig utan någon riktigt feeling. Jag tycker ändå den första lyckades skapa en stämning men det gör man aldrig här. Dög som hyfsad underhållning. Slät tvåa.
amam
2021-09-12
Stark tvåa. Bättre än den första filmen på en del sätt faktiskt.
Zingostar
2021-09-07
Gillade man första filmen så kommer man gilla denna också. Den bryter ingen ny mark, man får samma som i första filmen. Men den håller, och är spännande rakt igenom. Karaktären Zoey är fortsatt i centrum och är en stark karaktär.