2.6

Ess i topp

Cacopoulos blev blåst. Ordentligt blåst. Av tre, som han trodde, goda vänner. Resultatet blev 15 års fängelse. Femton långa år av väntan på att bli fri, fri att hämnas. Nu skall han söka upp dem. En räkning som både är saltad och med ränta. Det är då de dyker upp, de hårdföra Hutch Bessy och Cat Stevens. Två män som, när de hört Cacopouos berättelse, vädrar storkovan. När de erbjuder sig att hjälpa honom är han inte sen att tacka ja.

Originaltitel I Quattro dell'Ave Maria
Alternativ titel Ace High
Regissör Giuseppe Colizzi
Manus Giuseppe Colizzi
Genre Komedi, Western, 60-tal
Skådespelare Terence Hill, Eli Wallach, Bud Spencer, Brock Peters, Kevin McCarthy, Federico Boido, Livio Lorenzon, Steffen Zacharias

BjörnBandhund
2023-01-12
Skit också! Det finns ju så mycket bra stoff här, som kastas bort på en story med i princip ingen dramaturgi alls. Vissa scener är häftiga, men helheten var en besvikelse, tyvärr. 2+/5.
ROGERINGVAR
2014-08-13
Njuter av att äntligen ha sett den.............
2011-06-05
Att det här är lite av en dålig kopia på en Leone-rulle är svårt att komma ifrån, men det behöver egentligen inte vara nåt problem. Här är regin trots allt så pass kompetent att man får chansen att njuta lite som spaghettiwestern-älskare. Det är dock synd att storyn är ett sånt frustrerande hopkok att man aldrig riktigt får grepp om vad det är som pågår. Det blir därför en film där man uppskattar de enskilda scenerna snarare än helheten. De tre huvudrollsinnehavarna är också klart sevärda och de fungerar väldigt bra tillsammans. Så en något svag trea räcker det till
Fläskkäft
2010-07-20
En förfärligt seg film, jag fick kämpa mig igenom den. Den här är mer "seriös" än de senare filmerna med radarparet. De roliga slagsmålen lyser med sin frånvaro. Spencer och Hill är ruskigt coola men jag stör mig på att det är andra snubbar som dubbat deras röster till engelska, Det blir lite intressant mot slutet men då är det änna försent.
FabianBom
2008-10-22
Bästa i Giuseppes triologi , Spaghetti Western
NHL
2003-11-09
Eli Wallach visar återigen sin klass, fast annars är det rätt trist. Varken Spencer eller Hill får den att lyfta.