Ett bra år

Den framgångsrike aktiemäklaren Max Skinner nås en dag av beskedet att hans farbror har gått bort. Han får ärva sin farbrors vingård i Provence, en gård där han tillbringade stora delar av sin barndom. Medan han utför renoveringsprojekt på gården lär han sig på nytt att uppskatta den mer avslappnade tillvaron som råder där.

Originaltitel A Good Year
Regissör Ridley Scott
Manus Marc Klein
Genre Komedi, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Russell Crowe, Marion Cotillard, Abbie Cornish, Albert Finney, Freddie Highmore, Tom Hollander, Didier Bourdon, Isabelle Candelier, Jacques Herlin, Archie Panjabi, Rafe Spall, Kenneth Cranham, Richard Coyle, Valeria Bruni Tedeschi

Skapad 2019-11-14 av Pebosjan
Det är så att självaste Cameron Crowe hade kunnat vara imponerad och tagen av den \"måbra\" känslan som framkommer av \"Ett bra år\". Det är inte ofta jag känner mig tagen och inspirerad, fyll...   Läs mer »

andersg
2019-01-02
2+, för komprimerat. Crowe och Cotillard gör bra insatser, resten är mer bilroller av fransk komedikaraktär vilket gör att det bryter sig när allt ska vara rappt och komedi när någon biroll plötsligt får säga något. Hade varit bättre som en miniserie.
Björkman
2018-08-23
Börjar riktigt bra och är sedan stabil i mitten, men sista tredjedelen tappar den alldeles för mycket. Trist då känslan inledningsvis var rejält lovande. Som helhet en småmysig film, men utan större nerv.
2017-10-28
asasae
2017-02-20
Tja,,,, Gillade inte karaktären Russel. Tycker han är en skitstövel. Så filmen höll måttet dåligt. Inte särskilt romantisk!
okidoki
2017-02-15
Gullig.
picklessmulan
2017-02-05
En klassisk romantisk komedi. Roligt med vin temat. Bra skådespelare med. Sevärd men inget mer.
loenneberga
2017-01-06
Egentligen en etta, men miljön i Provence drar upp det här genomuselt manuset till en tvåa. Den här filmen gjordes enbart för att några kompisar ville filma ihop i Frankrike, är min gissning. Manuset skrev de på flyget dit typ. Riktigt dåligt!
Merwinna
2016-11-19
Fin film, speciellt om man är intresserad av vin, vinodling och/eller Provence. Mycket förutsägbar, men det gör inget - det är miljön och atmosfären som är det viktigaste. När jag hade sett klart den började jag googla på andelsvingårdar i Provence! :-)
Boondock_saint
2016-09-21