2.1

Ett hål i mitt hjärta

En ung kvinna och två män spelar in en porrfilm i en lägenhet. Lägenheten tillhör regissören och där bor också hans tonårsson, som mest håller sig på sitt rum. Alla fyra är på sitt sätt trasiga människor som söker mening i livet.

Originaltitel Ett hål i mitt hjärta
Regissör Lukas Moodysson
Manus Lukas Moodysson
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Björn Almroth, Sanna Bråding, Thorsten Flinck, Goran Marjanovic

Skapad 2019-11-09 av mugato81
Nej nej nej. Stackar Lukas Moodysson, likt matadoren i tjuren Ferdinad vill han ju bara visa \" Hur modig han är med sin cape och sitt svärd\". Lukas vill ju inte vara folklig, han vill uppröra och...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av von_fantasy
Då har man sett Moodyssons nyaste. Jag gillade inte Lilja 4-ever, inte heller Tillsammans men jag var redo att ge denna film en chans. Den handlar om en pappa som även är porregissör (Thorsten Fl...   Läs mer »

fisk0
2019-10-01
Moodysson fortsätter på temat med naturliga dialoger och ljudmattor. Gillar misären, äcklet och musiken, men allt funkar inte riktigt, de konstanta tidshoppen, de dokusåpainfluerade biktningsscenerna och drömsekvenserna blir bara för röriga till sist. Gränsar någonstans mellan en 3:a och en 4:a.
fisk0
2019-10-01
FabianBom
2018-03-22
totalt värdelös, meningslös, hade filmen haft riktig hardcore, hade den höjts mer, men tyvärr....2 pundare i toppen av sin sniff karriär då.
2017-10-23
Hakvin
2017-01-08
Med utgångspunkten att detta är en experimentell och brutal typ av komedi med Thorsten i spetsen så är den... skön. 3/5 Med utgångspunkten att se filmen på det sätt som Moodyson själv så uppenbart vill att man ska, så är den inget annat än ett pinsamt raseriutbrott från en 60-talist som är helt ute och cyklar. 0/5
2016-07-25
Bland det sämsta jag någonsin sett!
menschenfeind
2016-02-16
Visst är det smutsigt, och visst är det vidrigt, men efter att ha sett om den 2015 är det fortfarande den mest relevanta svenska filmen under tvåtusentalet, precis som den var 2004. Tyvärr.
vonadel
2015-12-01
Nä, tyvärr...detta var inte bra. Försöker hitta något positivt med den, men, det är svårt. Tanken är väl att den ska försöka lyfta fram kvinnans utsatthet, men det blir bara osmakligt alltihop. Och varför alla dessa operationsscener?? 2/10
Murvel48
2015-10-17
En på alla sätt vidrig och usel film!
feelsgoodman
2014-08-19