2.2

Ett helvete för commandos

Italiensk/tysk krigsfilm om Sgt. Sullivan som sätter ihop en grupp av italienska amerikaner och smyger in dem bland de italienska trupperna i en bas i nordafrika. De hugger ihjäl de italienska soldaterna med kniv och försöker sedan hålla lägret tills förstärkningarna anländer.

Originaltitel Commandos
Alternativ titel Sullivan's Marauders
Regissör Armando Crispino
Manus Dario Argento
Genre 60-tal, Krig, Drama
Skådespelare Lee Van Cleef, Jack Kelly, Giampiero Albertini, Marino Masé, Götz George, Helmut Schmid

dudson
2017-10-08
Diggar denna här typen av krigs rullar. Afrika. Heta öknen. Passar Nice. Inget som står ut precis i kvalité . Men Lee Cleef är även här klockren som stenhård soldat med laserblick. Mkt pang pang och raffel är det så man blir nöjd.
Raggarn
2013-10-24
Helt ok krigsrulle. Första halvan blir lite rörig då iaf jag hade svårt att hålla i sär alla karaktärer och se vilka som tillhör vilka. Efter första halvan kommer det igång och blir riktigt bra. Lee van cleef är som vanligt stenhård och är den stora behållningen i denna rulle. Inget mästerverk, men en skön kvällsunderhållning
Raimo_1985
2013-05-20
Kul ide, halvbra genomfört, bra Lee Van Cleef, bra musik, lite spännande ibland. Svaaaag trea.
Bond26
2007-02-23
Underhållande WWII äventyr i afrikas öknen med Van Cleef i huvudrollen, samt medverkar även Götz George som tysk officer....filmen e ej den bästa italienska krigsfilmen som gjorts men den är underhållande