2.3

Ett oanständigt förslag

Det unga paret David och Diana har byggt sitt drömhus men de får ekonomiska problem och är på väg att förlora sitt hem. De bestämmer sig för att pröva lyckan i Las Vegas med hopp om att vinna de pengar de behöver. Men turen är inte med dem och de blir allt mer desperata. När miljonären John Gage ser Diana blir han genast attraherad och erbjuder paret en miljon dollar för en natt med henne.

Originaltitel Indecent Proposal
Regissör Adrian Lyne
Manus Amy Holden Jones
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Demi Moore, Woody Harrelson, Robert Redford, Seymour Cassel, Oliver Platt, Billy Bob Thornton, Rip Taylor, Billy Connolly

sodomiten
2020-02-23
Absurt. Han kunde köpt vilken hora som helst eller fått vilken annan kvinna som helst utan att behöva betala en miljon dollar.
Nalleman
2018-02-17
Den ser jag gärna igen!
gjoob
2018-02-12
Inte alls så dålig som ryktet säger även om det blir otroligt fånigt i stunder då karaktärer brister ut i närmast parodiska känsloutbrott till tonerna av ett mastigt, melankoliskt soundtrack. En intressant grundhistoria och Redford briljerar i sin roll, Moore är bra, men Harrelson känns felcastad.
2017-10-23

2016-10-21
Ikke noen perfekt film og jeg ble overrasket at jeg likte den så pass godt. Tror det er mye på grund av Redford. Skulle man noen gang ha knullet en man hadde det vel blitt han.
2016-10-02
En ganska förutsägbar film med en väldigt kommersiell story som fick Johnny Depp att tacka nej till rollen som David efter att ha läst manuset. Helt okej som matiné men något mästerverk är det ju inte.
Tatty
2015-12-26
Lagom bra och annorlunda film.
Spaderfyra
2015-12-25
Filmen nominerades till 7 stycken Razzies och vann 3: Sämsta film, sämsta manus och sämsta manliga biroll (Harrelson). Trots det får den en 3:a. Säger kanske mer om mig än om ovanstående jury.
92axha10
2015-10-18
Kanske jag är känslig men jag tyckte nästan det här var förolämpande. Saknar charm och finkänsligheten som behövs för att klara ett tema så här svårt. Klumpigt utfört och känns träaktig.
2014-11-09
Ett ojämnt drama som är underhållande men engagerar en inte alltid. Förutsägbar. Ett par spelade av Demi Moore och Woody Harrelson som har dålig ekonomi och åker till Las Vegas för att vinna pengar. Där är det en miljardär som erbjuder dom en miljon dollar för en natt med hustrun. Filmen höjs av att det är en välspelad och välregisserat film. 2+