2.8

Ett skrik i mörkret

En sann historia om Lindy Chamberlin, en australisk kvinna, som anklagades för att ha mördat sin egen baby. Hon själv påstod att barnet förts bort av en dingo under en campingsemester.

Originaltitel Evil Angels
Alternativ titel A Cry in the Dark
Regissör Fred Schepisi
Manus Robert Caswell, Fred Schepisi
Genre Drama, 80-tal, Biografi
Skådespelare Meryl Streep, Sam Neill, Nick Tate, Charles 'Bud' Tingwell, Bruce Myles, Dennis Miller (II)

Djason
2015-12-07
Väldigt välspelad film med en intressant handling, lite småseg i vissa partier men ändå en bra film.
Elizadushkufan
2012-03-14
Mycket intressant film! Meryl Streep briljerar som vanligt.
Zipper
2008-10-20
Meryl Streep kokar under ytan. Sam Neill gör en bra instats han med. Hade fått en fyra om de inte snabbspolat genom upplösningen.
kennert
2008-09-21
Bra skådespeleri i en ordinär film.
kekkegul
2008-09-03
Jag gillade den och fann den intressant. Visst, det var inte överdrivet bra men tillräckligt bra för att få en 3:a
Floop
2008-08-25
Jag fick chansen att utbrista "maybe a dingo took your baby!" med överdriven australiensisk accent flera gånger, och det är ju positivt.
oo7
2008-08-10
Låååångsam... vill inte se samma regissörs version av trettioåriga kriget.... om han vill ha samma berättartempo. Satsa på egna IRL-aktiviteter istället! :-)
2007-10-01
Bra skådespel – tråkig film.
djonipony
2006-05-28
2 år efter min kommentar SER jag den =) Men den smileyn va obefogad för SATAN vilken dålig film! astråkig o vilken skum sak att filmatisera. ska den va gripande eller ett mysterium? inget av de elementen tar på mig. sällan har en rättegångsfilm vart så trist - tr0dde ja va omöjligt. Minns t.o.m. Kill a mockingbird som bättre.
djonipony
2004-05-24
i tv4film 3 juni, liksom ONCE UPON...WEST !