2.8

Ett småkryps liv

Uppfinnarmyran Flip är väldigt förtjust i myrprinsessan men gör bort sig fullständigt när han sumpar stackens årliga rituella gåva till gräshopporna.

Originaltitel A Bug's Life
Regissör John Lasseter, Andrew Stanton
Manus John Lasseter, Andrew Stanton, Joe Ranft, Andrew Stanton, Don McEnery, Bob Shaw
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare David Hyde Pierce (röst), Dave Foley (röst), Kevin Spacey (röst), Julia Louis-Dreyfus (röst), Hayden Panettiere (röst), Phyllis Diller (röst), Richard Kind (röst)
Filmnummer 2060

Skapad 2019-11-09 av BeforeYouDie
Ett småkryps liv är Pixars andra långfilm och John Lasseter fortsätter att hålla i regisseringspinnen. Den här gången handlar det, som titeln så snällt förmedlar, om ett småkryps liv. Och d...   Läs mer »

2021-03-26
Såg denna på VHS kring 1999/2000 nån gång och då tyckte jag den var bra. Har dock inte sett den sen dess men jag tror nog att jag skulle gilla den än idag.
päronanton
2020-10-23
Den har sin charm! Såg den mycket när jag var liten! Alltid charmig! 2020!
abnormal
2018-05-06
Mysig och smårolig film.
2018-03-07
Bra för att vara barnfilm!
UFO_lars
2016-03-24
Fin animerad berättelse som har förmågan att engagera hela familjen.
AjaxSwan
2014-11-02
Nä, ingen höjdare. Storyn är gammal som gatan och inga nya element har tillförts, och inte speciellt rolig heller. 2:a (4/10)
2014-10-25
Rolig och trevlig film med rolig dialog och kända röster. 3+

2013-05-17
Även om den inte är så djup, filosofisk eller vokalt sjtärnspäckad som Antz är Pixars insektsnation precis lika uppseendeväckande, och barn som inte älskar det här är sannolikt framtida nitiska medlemmar i någon slags mördarkult.
kroon91
2012-03-20
Bland det sämre Pixar har gjort. Tycke dock om filmen när jag var liten.
Ful_fisk
2012-03-04
Vem hade väntat sig att en Pixar-version av De sju samurajerna kunde bli så lam? Jag såg denna några gånger när jag var liten och tyckte inte direkt det var något storverk då, och idag kan jag konstatera att den verkligen inte är mycket att hänga i julgran. Klimaxet är riktigt grymt, det är allt. Karaktärerna är blööö, musiken kan dra åt helvete och skämten lockar bara till skratt några få gånger. Filmen är väl välgjord och barnen lär väl inte direkt klaga när de ser den, men överlag så är detta ändå en hyfsad tråkig film. Jag fattar inte hur folk kan tycka att Bilar är Pixars sämsta film, med den här rullen i nacken.