2.5

Ett tufft jobb

Skådespelaren Nick ska spela en mordutredande polis. Nick vill studera verkligheten, och han får myndigheternas tillstånd att följa en riktig polis under jakten på en mördare.

Originaltitel The Hard Way
Regissör John Badham
Manus Daniel Pyne, Lem Dobbs
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Michael J Fox, Stephen Lang, James Woods, Annabella Sciorra, John Capodice, Luis Guzmán, Christina Ricci, Mary Mara, LL Cool J, Delroy Lindo, Conrad Roberts, Penny Marshall, George Cheung, Kathy Najimy

2020-02-25
80-tals känslan bidrar mycket till att den här filmen landar på en stabilslät tvåa, vissa delar funkar sämre, som Woods romantiska subplot. Men överlag funkar den hyfsat.
2016-08-07
Sällan skådat en mer högljudd, spretig och gapig film. Övertygad om att om alla karaktärer bara tonats ned ett snäpp och om skurken ej kändes som ett urklipp ur en serietidning hade the Hard Way blivit lika minnesvärd som liknande filmer under den här tiden. Här finns stunder av tidens charm, synd att det gapas bort.
jonassjohnson
2016-02-21
I ert vetlösa hat
ShenLong
2015-10-03
ovanligt tråkig plot
2014-11-10
Jag har alltid gillat Michael J Fox som skådis sedan jag var liten och James Woods är bland de coolaste som finns på filmduken. Detta är dock ingen höjdare för någon av dem. Ok, den är bitvis rolig och fylld med en hel del action men vad som saknas är en viss finess. Finessen att kunna slipa de roliga delarna och actiondelarna redan i manus. 2+
Fläskkäft
2014-05-06
En rätt misslyckad actionkomedi där vi får prova på en annorlunda variant på temat "två personer som inte vill arbeta ihop" vilket var vanligt vid den tiden då filmen gavs ut. Den är allmänt högljudd, gapig och skrikig och är inte speciellt rolig heller. Både Fox och Woods tar i ända från tårna och det blir alldeles för mycket för min smak. Svag tvåa!
ziferN
2014-02-09
Charmigt, kul och helt klart underhållande. Dessutom så är Michael J. Fox lika fantastiskt skön som vanligt, och spelet mellan Woods och Fox är riktigt bra. Sen för övrigt att man har kul med filmen så håller sig filmen inom de typiska ramarna för amerikansk snut-film som jag älskar.
2013-08-08
Stabil snut action/komedi som är rätt hysterisk! ,,Woods äger hela filmen"
precineadd
2012-12-22
hehe
2012-10-09
MJF är som han brukar vara men den är väldigt simpel i handlingen. Ett stort plus för slutet som känns lite verkligare än resten av filmen. Så godkänt - stark tvåa.