2.4

Ett UFO i New York

Dave är egentligen ett rymdskepp. Han styrs av ett gäng pyttesmå människoliknande rymdvarelser som är på Jorden i ett viktigt uppdrag. När rymskeppet får eget liv och blir förälskad i en människokvinna får besättning ett nytt problem att lösa.

Originaltitel Meet Dave
Alternativ titel Starship Dave
Regissör Brian Robbins
Manus Rob Greenberg, Bill Corbett
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Eddie Murphy, Elizabeth Banks, Gabrielle Union, Scott Caan, Ed Helms, Kevin Hart, Judah Friedlander, Mike O'Malley, Pat Kilbane, Marc Blucas

Skapad 2019-10-29 av Ramza
Eddie Murphy var under 80-talet med i flera helt klockrena komedier men har under de senaste 20 åren blivit en alltmer opålitlig karl. Shrek-filmerna hade inte alls varit samma berättelser utan Edd...   Läs mer »

amam
2023-10-14
Har ett par småkul scener men manuset hade behövts jobbats på mer än en eller två gånger till.
Undine
2021-07-27
Riktigt finurlig och rolig :) Eddie Murphy i sitt esse! :) Den är väldigt tramsig en som sagt - Eddie Murphy. Absolut sevärd, flera gånger :)
2019-06-23
Larvig och överdriven.
peu-depeu
2016-07-31
Fick precis vad jag förväntat mig.
Dutch
2015-12-21
En kul barnfilm.
NoWireHangers
2015-11-26
Underskattad. Underhållande knaskomedi.
2015-09-02
Inte alls så dålig som jag trodde. Det är liksom en barn och familjefilm så att den är ologisk och korkad gör mig inget. Den har en viss charm, småkul och rent av ett par fina stunder. Alltså, allt är relativt, den är ganska dålig. Men har sina sidor ändå och är inte alls så dålig.
2014-12-22
Finns det en möjlighet att man kan finna sig sitta och skratta flera gånger och ändå kunna säga att det man skrattar åt inte är en rolig film. Sant eller inte så är det just det som har hänt mig! Det finns en förklaring till detta och det är att alla de gånger jag skrattar i denna film så är det Eddie Murphy som orsakar dem. Murphy har alltid genom sina ansiktsuttryck och variation av röstlägen lyckats få mig att skratta. Inte roligt, bra eller minnesvärt men Eddie räddar filmen från botten.
cruze
2014-12-17
Man klarar av att bygga ett rymdskepp, en exakt människokopia. Man har studerat människors beteenden, ändå beter man sig som efterblivna. Klarade inte av att se klart den.
LTT86
2013-12-21
Det filmen var verkligen dålig. Jag tittar hellre på The Day the Earth Stood Still (2008) än det här...... och jag avskydde den filmen. Och till dig Eddie Murphy, du är bättre än så här! Jag skulle bli glatt om du inte slängde iväg din talang på sånt här skit!