2.6

Eugenie... the Story of Her Journey into Perversion

Baserad på Marquis De Sades "Filosofin i sängkammaren". En ung kvinna reser till en paradisö. Där öppnas dörren in till en värld av njutning av smärta, styrd av den ondskefulle Dolmance. Det som börjar som erotiska mardrömmar, slutar med mord. Bör ej förväxlas med filmen "Eugenie De Sade" från samma år av samma regissör.

Originaltitel De Sade 70
Alternativ titel La isla de la muerte, Philosophy in the Boudoir
Regissör Jesus Franco
Manus Harry Alan Towers
Genre Skräck, Drama, 70-tal
Skådespelare Marie Liljedahl, Maria Rohm, Jack Taylor, Christopher Lee, Paul Muller, Colette Giacobine, María Luisa Ponte

Starkbröl
2022-06-10
Skräck? Hm. Christopher Lee påstod sig ha blivit medlurad i denna trista softcore men med kännedom om Franco och Liljedahl känns det osannolikt att han inte förstod... Det bästa med filmen är nog omslagsfotot här ovan som är väldigt fint.
dudson
2017-05-10
Billigt skräp. Typiskt Franco. Ändå så ska han ha cred för den läckra visuella upplevelsen och ljudet samt att ha herr Lee med.
Dele
2016-09-01
Ett paket med skit.
gjoob
2016-08-30
"Välgjord" Franco-film med en stundtals ganska intressant historia, men också en av de segaste filmerna jag har sett av karln.
Ondskapt
2014-01-31
Snyggt så in i bomben, men för segt i längden och när filmen väl börjar bli bra tar den tyvärr slut. Har man tid över för en läcker upplevelse med vackra kvinnor, bra musik och sköna miljöer är det dock en film att rekommendera.
2013-09-22
Lysande inledning, bra upplösning, men däremellan grymt tradigt. Jag vill ha mer raffel i mina Franco-rullar. (6/15)
craptastic
2011-11-23
En riktigt snygg Franco film med skönt jazzig soundtrack. På sina håll riktigt särig och trippig, det gillar jag. Förmodligen det mest kvalitetsfyllda jag sett av karln. Gillar också hur man leker med den röda färgen. Dock blir det ju som vanligt med Franco, jäkligt segt på sina håll. Men jag gilla den.
Zzooouhh
2010-05-05
Rätt värdelös Franco-film, som ju faktiskt brukar vara fallet med hans filmer. Seg och tråkig.
HerrArne
2008-10-04
Svag film. Endast för Marie Liljedahl fans.
Kalkonhönan
2008-01-20
Söt tjej i huvudrollen men rätt dålig som det alltid är med Franco.