3.4

Europa 1900

Saklig men poetisk reflektion över konstens och lyxens beskaffenhet i det moderna samhället.

Originaltitel Europa 1900
Regissör Eric M Nilsson
Genre Dokumentär, Kortfilm, 60-tal

AlbinWesley
2013-12-05
Nä tyvärr alltså, Nilsson fångar mig inte denna gång. Tråkigast av det jag sett hittills. Har dock ändå kvalitet, men ja, tråkigast hittills.
Sznax
2012-05-11
Tappade intresset lite för fort för att den någon gång skulle bli intressant. Betyg 3.8
Lillaprinsen
2012-05-08
Intressant men ironiskt att den är så präktig och akademisk.
KimEkberg
2011-10-26
ellipticitet är ju något mister M verkar köra ganska hårt på. det är en fin film som betraktar de små och tillsynes meningslösa sakerna, och då är den som bäst. När den ska raljera så känns det som att den tappar lite i akademiträsket där vi redan har förtappat alltförmången själ.
emilstjernholm
2011-07-26
Jag gillar den elliptiska berättarstilen.
simonm
2009-12-20
Extremt jobbig berättarröst som helt saknar entusiasm vilket gör att man helt tappar intresset och gör upplevelsen närmast sövande. Tråkigt att den ska falla på det, känns som det finns potential.
goeran
2008-11-02
Kanske lite flummig film men jag gillar alla bilder av jugendkonst och design från sekelskiftet 1900. Definitivt min favoritepok inom bildkonsten/konsthantverket och arkitekturen.
Tonti
2008-10-22
Känns lite slumpartad ibland.
Trangor
2007-11-28
Åh, Nilsson kan. Den här filmen är inte lika fantastisk som Godards Tyskland nittio 9 0, men jag tycker verkligen om den.
Bomkia
2006-12-18
Filmen hypnotiserar en med bilder och en evig röst som berättar om sånt som efter ett tag bara smälter ihop till bakgrundssorl för mig iallafall. 3a.