2.6

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga

Två småstadssångare vill förverkliga sina popstjärnedrömmar i en musiktävling där högt spel, intrigerande rivaler och missöden på scenen sätter deras vänskap på prov.

Originaltitel Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga
Regissör David Dobkin
Manus Will Ferrell, Andrew Steele
Genre Komedi, 2020-talet
Skådespelare Will Ferrell, Rachel McAdams, Dan Stevens, Mikael Persbrandt, Pierce Brosnan, Ólafur Darri Ólafsson, Melissanthi Mahut, Joi Johannsson, Björn Hlynur Haraldsson, Demi Lovato, Graham Norton, Jamie Demetriou, Jon Kortajarena, Elina Alminas, Alfrun Rose, Elin Petersdottir, Christopher Jeffers, Rebecca Harrod, Josh Zaré, Bobby Lockwood, Eleanor Williams, Elena Saurel, Maxim De Villiers, Björn Stefánsson, Tómas Lemarquis, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Smari Gunn, Gudmundur Thorvaldsson, Arnar Jonsson, Natasia Demetriou, Hannes Óli Ágústsson

Rejn
2021-04-17
Den kommer upp i en trea mest för att Det är så otroligt roligt att se Dan Stevens göra en karaktär så väsensskild ifrån Matthew Crawley i Downton Abbey.
2021-04-13
Långtifrån Ferrells bästa. Skådespelarna gör ju ett hyfsat bra jobb men att göra en parodi på något som redan är ett enda stort skämt från början lyckas man tyvärr inte med i denna film. Visst får man sig några skratt och filmen lyckas ta sig upp till godkänt men det här är knappast en film jag kommer vilja se fem gånger till. Svag 3:a.
Norpan0
2021-01-10
Parodierna på ESC- låtarna är suveräna! Allt däremellan urlöjligt och trist. Har aldrig gillat Will Ferrell...
karlmats
2020-12-30
Fem månader och ungefär en miljon genomlyssningar av soundtracket senare ser jag om den här filmen och inser att jag är fast. Jag inser ju när jag tittar på den att mycket med den inte är speciellt bra, men jag inser också att jag inte kan värja mig. Dan Stevens är fantastisk, låtarna är fullständigt lysande, Rachel McAdams likaså och Will Ferrell är väl hjärnan bakom detta och det blir lättare att inte störa sig på honom lika mycket andra gången så nog har jag svårt att kritisera honom trots att han blir too much ibland. En guilty pleasure som jag kommer att värdera högre än allmänheten, men det har jag inte som helst problem med. Jag höjer till en 4a, Dobkin har bra känsla för komedier alltså (2020-07-10).
vonadel
2020-09-15
Ganska trevlig film att se med sin respektive. Sen var det väl ingen större filmupplevelse i sig, men den levererade ungefär som förväntat. 6/10
HansMoleman
2020-09-05
Som en standard Will Ferrell-film - lite smårolig och lättsamt. Stark tvåa/svag trea.
HerrNenne
2020-09-05
Det här är tillräckligt lättsamt och roligt för att man ska stå ut. Mycket feel good. Slutet är larvigt och spons-grejen med Eurovision-deltagare i mitten är magvändande att behöva se på.
Rixn
2020-08-27
Ännu en film där världen förknippar mitt namn Lars med en patetisk figur. Lars and the Real Girl är en annan (som handlar om en vuxen man som förälskar sig i en uppblåsbar Barbara och får sin omvärld att spela med). Det är inte lätt att heta Lars och åka utomlands. Man får trösta sig med att trummisen i Metallica heter Lars.
Andreas_
2020-08-23
Tyvärr...detta var verkligen inte min typ av film eller humor, även fast jag oftast tycker att Will Ferrell kan vara riktigt rolig och göra galet roliga filmer som oftast men detta blir bara lite för mycket, eller så måste man kanske vara ett fan av Eurovision som jag verkligen avskyr för att uppskatta driften med det hela, men sen så är det ju en Netflix producerad film och dom brukar aldrig lyckas eller bli bra och det gör det inte nu heller, så tyvärr, för mycket "over the top" för mig och betyget blir en svag 1:a, vill ha mer bra filmer av Will Ferrell som Talladega Nights t.ex och mindre Eurovision skräphumor...
Christofer
2020-08-20
2020-07-08: Årets överraskning! Hur kul som helst, med humorn på rätt sida gränsen hela tiden, där det aldrig slog över och blev pajigt. Klart sevärt.