2.6

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga

Två småstadssångare vill förverkliga sina popstjärnedrömmar i en musiktävling där högt spel, intrigerande rivaler och missöden på scenen sätter deras vänskap på prov.

Originaltitel Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga
Regissör David Dobkin
Manus Will Ferrell, Andrew Steele
Genre Komedi
Skådespelare Will Ferrell, Rachel McAdams, Dan Stevens, Mikael Persbrandt, Pierce Brosnan, Ólafur Darri Ólafsson, Melissanthi Mahut, Joi Johannsson, Björn Hlynur Haraldsson, Demi Lovato, Graham Norton, Jamie Demetriou, Jon Kortajarena, Elina Alminas, Alfrun Rose, Elin Petersdottir, Christopher Jeffers, Rebecca Harrod, Josh Zaré, Bobby Lockwood, Eleanor Williams, Elena Saurel, Maxim De Villiers, Björn Stefánsson, Tómas Lemarquis, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Smari Gunn, Gudmundur Thorvaldsson, Arnar Jonsson, Natasia Demetriou, Hannes Óli Ágústsson

vonadel
2020-09-15
Ganska trevlig film att se med sin respektive. Sen var det väl ingen större filmupplevelse i sig, men den levererade ungefär som förväntat. 6/10
HansMoleman
2020-09-05
Som en standard Will Ferrell-film - lite smårolig och lättsamt. Stark tvåa/svag trea.
HerrNenne
2020-09-05
Det här är tillräckligt lättsamt och roligt för att man ska stå ut. Mycket feel good. Slutet är larvigt och spons-grejen med Eurovision-deltagare i mitten är magvändande att behöva se på.
Rixn
2020-08-27
Ännu en film där världen förknippar mitt namn Lars med en patetisk figur. Lars and the Real Girl är en annan (som handlar om en vuxen man som förälskar sig i en uppblåsbar Barbara och får sin omvärld att spela med). Det är inte lätt att heta Lars och åka utomlands. Man får trösta sig med att trummisen i Metallica heter Lars.
Andreas_
2020-08-23
Tyvärr...detta var verkligen inte min typ av film eller humor, även fast jag oftast tycker att Will Ferrell kan vara riktigt rolig och göra galet roliga filmer som oftast men detta blir bara lite för mycket, eller så måste man kanske vara ett fan av Eurovision som jag verkligen avskyr för att uppskatta driften med det hela, men sen så är det ju en Netflix producerad film och dom brukar aldrig lyckas eller bli bra och det gör det inte nu heller, så tyvärr, för mycket "over the top" för mig och betyget blir en svag 1:a, vill ha mer bra filmer av Will Ferrell som Talladega Nights t.ex och mindre Eurovision skräphumor...
Christofer
2020-08-20
2020-07-08: Årets överraskning! Hur kul som helst, med humorn på rätt sida gränsen hela tiden, där det aldrig slog över och blev pajigt. Klart sevärt.
Mortiis
2020-08-18
Bra musik! Men inte mycket till manus.
Supernaut
2020-07-27
Otippat fin och underhållande! Jag är helt ointresserad av melodifestivalen och eurovision men den här var ändå fin. Det märks att Will Ferrell hyser en stor kärlek till filmens ämne.
2020-07-21
Jag trodde aldrig att jag skulle få se en spelfilm om Eurovision men skulle det komma en film så blev detta verkligen det perfekta året för det. Will Ferrell levererar sin typiska komedikaraktär men har man fortfarande kvar lite kärlek för honom så finns det här stunder av skratt. Rachel McAdams gör ett bra jobb med att hänga på i Ferrells fånerier. Mest älskar jag dock Persbrandts insats. Fint är också att det bland fånerierna också finns plats för hjärta och hyllning för Eurovision.
F-M-J
2020-07-14
Betyget landar där det gör mest för jag känner mig orättvist patriotisk mot Will Ferrell och att handlingen andas nordiska vindar. Inte speciellt roligt eller bra egentligen.