2.1

Evan den allsmäktige

Likt Noah tvingas Evan Baxter av gud att bygga en ark, p g a en kommande översvämning, för att rädda mänskligheten. (uppföljaren till "Bruce Almighty" med Jim Carrey)

Originaltitel Evan Almighty
Regissör Tom Shadyac
Manus Steve Oedekerk
Genre Komedi, 2000-tal, Fantasy
Skådespelare Steve Carell, Lauren Graham, Morgan Freeman, John Goodman, Jonah Hill, Wanda Sykes, Ed Helms, John Michael Higgins, Molly Shannon, Graham Phillips, Johnny Simmons, Jimmy Bennett

Skapad 2007-07-29 av sethgecko
Steve Carrell är rolig. Det går inte att sticka under stolen med det faktumet. Jag kanske inte skulle sträcka mig så långt som till att påstå att han är lika rolig som sin kollega Will Ferrell...   Läs mer »

Abigor
2018-12-25
Menlös. Varken rolig eller givande på annat sätt.
2016-10-16
Mycket bättre och roligare än första filmen!
Tatty
2016-07-09
Rolig, galen och bra film med Steve Carell. Han är bra och rolig.
thelonelypoet
2016-06-27
All heder åt Steve Carell... Men fy så dåligt detta blev.
RunRiot
2016-04-14
Skräp
Brouhaha
2016-01-04
Minns när det var Jimmy C som brukade få god powers. :/ Det var tider det. Stevie C har ju inte direkt något att erbjuda. Jaws-referensen var det bästa i hela filmen.
MinotaurKing
2015-03-30
helt grym. Bruce är något mer kul, men denna klarar sig bra ändå.
2014-12-09
Det tar ett tag innan filmen lyfter men när den väl gör det får Carell visa vilket komiskt geni han är. Detta är ingen skrattfest men en både rolig och underhållande komedi där man betonar och lyfter fram viktiga budskap om oss människor och vår miljö. Beröm ska djurskötarna och specialeffekterna ha. I slutet förstår man filmen kostat $175 milj
yrkeschaufföre
2014-09-22
Varför envisas de med att visa den här dyngan? Och en ännu svårare fråga: Varför envisas jag med att se den??
mowlie
2014-04-19