2.6

Even Money

Spelberoendet är den gemensamma nämnaren för tre människor som annars aldrig skulle ha träffats.

Originaltitel Even Money
Regissör Mark Rydell
Manus Robert Tannen
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Kim Basinger, Danny DeVito, Kelsey Grammer, Nick Cannon, Ray Liotta, Forest Whitaker, Carla Gugino, Grant Sullivan, Jay Mohr, Cassandra Hepburn, Erin Batsford, Texas Battle, Carson Brown, Victoria Chalaya, Christina Chandler, Rose Colasanti, Tim Roth

Taandborste
2014-07-07
Okej film, men karaktärerna framstod mest som irriterande och det är aldrig bra.
Xenox
2012-07-18
Underskattad film. Intressant story och många imponerande skådespelare.
anemona74
2009-08-25
Besviken, samma manusförfattare som till Crash ställer ju höga krav. Och det blir bara ett stort platt fall. Det tar ett tag innan man kommer in i den. Vi var två stycken som inte förstod i början och som inte gillade.. Det är en stark rollista och Kim Basinger gör sin roll jättebra, men historian är bara tråkig.. Trist. Griper inte tag. Det gör inget om du missar den..
GinNTonic
2009-06-01
Man borde kunna få ihop något bättre med alla dessa skådisar. Intetsägande och seg film, som helt ägs av Whitaker.
Blink182
2009-04-27
Ball story och duktiga skådespelare. Forest slutar aldrig imponera.
Christofer
2008-11-01
Som någon redan nämnt så är castingen imponerande, och själva storyn är definitivt intressant. Tyvärr är filmen inte lika fascinerande som jag hade hoppats på, samt att det i början och mitten var en del sega partier. Men det tar sig rejält mot slutet, och sensmoralen som presenteras är ju aktuell och ett intressant ämne. Det står och väger mellan 2+ och 3-, och jag väljer till slut att höja upp i.o.m. det intressanta slutet.
2008-10-27
Överlag väldigt bra skådespelarinsatser. En väldigt lagom film utan att vara slätstruken – välbalanserad, småmörk och bra berättad. Stark trea. (9/15)
karlmats
2008-10-08
Samma producent som till Crash får ju en att rynka på ett par ögonbryn på förhand och bottennappet är tyvärr ett faktum efter en halvtimme in eller så. Snabba klipp, olika livsöden, övertydlighet och moralkakor är staplade på varandra ända upp i halsen tills man kräks. Skådisinsatserna är dessutom ganska tama och berättarrösten är bland det mest irriterande jag hört. Den enda karaktär man ens avlägset gillar är maffiakillen vilket i sig är ett underbetyg, speciellt med så många livsöden som oväntat nog bara väntar på att få bindas ihop med en rejäl trave illaluktande silvertejp. Usch.
Jämte
2007-12-30
Känns som en lättviktare.
O´Reilly
2007-11-18
Danny DeVito, Ray Liotta och Forest Whitaker imponerar men Jay Mohr och hans töntkompis skulle dom spolat fortare än kvickt!